czwartek, 8 grudnia 2022

Makowiec japoński

 #materiał zawiera linki sponsorowane

Makowiec japoński

 

Dziś zapraszam na kolejny przepis, o który prosiliście mnie na fb, to mój ulubiony makowiec z jabłkami zwany także często japońskim, prosty w wykonaniu, wilgotny i pełen maku, bez dodatkowej warstwy ciasta, która jest tu całkowicie zbędna. Możecie do niego dodać skórkę pomarańczową, rodzynki, orzechy, suszoną żurawinę, wszystko to tylko wzbogaci jego smak. Jakoś tak się składa, że robię go tylko na święta i chyba dlatego smakuje mi jeszcze bardziej. Ciekawa jestem, jakie ciasto z makiem Wy lubicie najbardziej i robicie najczęściej? 

Przy okazji, jeśli szukacie pomysłów na ciekawe, a jednocześnie prezenty zobaczcie sobie koniecznie zestaw do fondue  które później można przygotować na romantyczny wieczór we dwoje, lub spotkanie ze znajomymi. Rozpuszczona w nim czekolada czy ser idealnie będzie nadawać się do zanurzania  słodkich przekąsek, takich jak owoce, ciasteczka, lub wytrawnych - warzyw, krakersów czy innych smakołyków. Fondue i dostosowane do niego naczynie jest bardzo łatwe w użyciu i z pewnością sprawi wiele radości wszystkim użytkownikom.  Kolejnym dobrym pomysłem na prezent będzie zestaw do sushi, które zdobywa coraz większą popularność na całym świecie, a odpowiednio dobrany zestaw akcesoriów pozwoli łatwo przygotować tą tradycyjną japońską potrawę we własnym domu i podać w efektowny sposób  Jeszcze innym ciekawym pomysłem są ostatnio bardzo modne deski do serwowania przekąsek, ja sama mam taką drewnianą obrotową, którą wykorzystuję podczas spotkań z przyjaciółmi układając na niej różne sery, kabanosy i warzywa. 

Składniki

  • 500 g  maku
  • 1 litr mleka
  • 5  dużych jabłek
  • 200 g cukru
  • 6 łyżki kaszy manny
  • 3 łyżki mąki
  • 8 jajek
  • 200 g miękkiego masła
  • 1 łyżka miodu
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • garść orzechów włoskich
  • garść rodzynek
  • łyżka skórki pomarańczowej 

Mak zalewamy gorącym mlekiem i gotujemy do momentu aż wchłonie całe mleko (dzięki temu nie będzie trzeba go odcedzać :)), a następnie mielimy dwukrotnie w maszynce do mięsa. Jabłka obieramy i ścieramy na tarce. Miękkie masło ucieramy z cukrem, a następnie dodajemy kolejno po jednym żółtku, a następnie mak, miód, mąkę, kaszę, jabłka i proszek do pieczenia oraz bakalie. Białka ubijamy na sztywną pianę i na koniec, stopniowo, dokładnie mieszam z ciastem. Przekładamy do blaszki (23x33 cm) wyłożonej papierem do pieczenia . Pieczemy ok 50 minut w 180 st. C. Po upieczeniu studzimy i dekorujemy w ulubiony sposób. Ja najczęściej polewam roztopioną czekoladą.

 

Makowiec japoński

Makowiec japoński

 

11 komentarzy:

  1. Fajny przepis. Makowiec japoński będzie dobry na świąteczny stół :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealny na wigilie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie robiłam takiego. Będę musiała wypróbowac ten przepis

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry a jaki wymiar blaszki dziękuję pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy moze być mak z puszki?,nie posiadam maszynki do mielenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może, tylko wtedy radzę dać mniej cukru. W sklepach można też znaleźć suchy mak mielony

      Usuń
  6. Można tylko zalac goracym mlekiem i nie mielic?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...