poniedziałek, 10 kwietnia 2017

Babka rumowa


Kiedyś babki piekła moja Babcia, Mama nie ma takiego zwyczaju, ale ja z wielką przyjemnością wróciłam do tej Wielkanocnej tradycji i co roku serwuję domownikom pyszną babkę. Tym razem proponuję pełną bakalii aromatyczną babkę rumową. 

Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 4 jaja
  • kostka masła
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 kieliszki rumu
  • 20 dag mieszanki keksowej Helio 
Masło ucieramy z cukrem na puszystą masę, nie przestając ucierać dodajemy kolejno jaja i mąkę wymieszaną z z proszkiem do pieczenia. Na koniec wlewamy alkohol i wsypujemy bakalie oprószone mąką.
Formę do babki smarujemy masłem, obsypujemy bułką tartą (chyba, że używamy silikonowej, wtedy nie trzeba tego robić) i napełniamy ciastem do ok 2/3 wysokości. Pieczemy ok 45 minut w 180 st. C. Po upieczeniu i ostudzeniu polewamy lukrem, czekoladą lub np obsypujemy cukrem pudrem. Mi tutaj najlepiej pasował lekko kwaskowaty lukier.

 
 
 

15 komentarzy:

  1. Uwielbiam rum i smaki rumowe :) jak do tego jeszcze są bakalie to nie dam rady się oprzeć ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. dobra babka ! w Wielkanoc nie może takiej zabraknąć

    OdpowiedzUsuń
  3. Babeczka wygląda pięknie. Zdjęcia cudne i bardzo wyraźne. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie musi być drożdżowa,ale taką też bym chętnie zjadła:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowna babeczka, bardzo takie lubię :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja mama też nie miała w zwyczaju piec babek, Twoja babka wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. dobrych przepisów na babki nigdy dość! wspaniale wyrośnięta:)

    OdpowiedzUsuń
  8. na Wielkanoc babka musi byc obowiązkowo,a ta musi być pysznie aromatyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. U nas nie ma świąt bez babki i wszystkie pokolenia je pieką a raczej gotują, bo rodzinną tradycją jest właśnie babka gotowana :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo apetyczna ;) porwałabym kawałek ale nie mogę :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...