wtorek, 6 lutego 2018

Domowe markizy

 

Postanowiłam przygotować swoją wersję popularnych ciastek i wiecie co - wyszły pysznie, a do tego miały jedną zasadniczą zaletę - wiem co do nich dodałam. Możecie upiec je razem z dziećmi, na pewno spodoba im się taka wspólna praca.

Składniki: 
  • 2 szklanki mąki
  • 15 dag. margaryny
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 jajko
  • krem czekoladowy do przełożenia (u mnie terravita)
Z podanych składników zagniatamy kruche ciasto i chłodzimy je w lodówce przez ok godzinę. Po tym czasie wyjmujemy je, rozwałkowujemy na placek grubości ok 0,5 cm i wycinamy ciasteczka (ja robiłam to przy pomocy specjalnego stempelka, ale możecie użyć np. szklanki). Ciasteczka pieczemy ok 20 minut w 180 st. C na złoty kolor. Gdy ostygną przekładamy je kremem i odkładamy do lodówki by zastygły. Prawda, że prosto?
 



11 komentarzy:

  1. Pysznie wyglądają. A z tym kremem to już obłęd 😃

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten krem musi do nich fantastycznie pasować :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciastka czy też placki robione w domu mają właśnie tę zaletę, że wiemy co do nich dodajemy. Wyglądają przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. ale fajne,muszę sobie kupić takie wykrawaczki

    OdpowiedzUsuń
  5. O jejku, te ciasteczka są świetne. Musze je kiedyś zrobić, bo aż ślinka cieknie :) Śliczny blog, aż chcę się tu przesiadywać.
    Zapraszam do siebie: http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/02/piekne-samobojczynie-lynn-weingarten.html

    OdpowiedzUsuń
  6. A możesz podpowiedzieć gdzie kupić taki stempelek??
    Wyglądają pięknie te ciasteczka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. On ma już ze 2 jak nie 3 lata, a kupiłam go w Agata Meble

      Usuń
  7. A około ile ciasteczek wychodzi z jednej porcji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm myślę że z 30, ale mogę się mylić bo nie liczyłam

      Usuń
  8. Szukam właśnie takiego stempla. Mam pytanie do autorki postu - gdzie taki mogę znaleźć? Bardzo proszę o odpowiedź, bo szukam właśnie takiego z serduszkiem na walentynki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupiłam swój kilka lat temu w Agata Meble, podobne widziałam tutaj https://webep1.com/go/6d2bed6248

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...