wtorek, 19 lutego 2019

Smakowita pasta ze słonecznika

 

Kolejne pyszne smarowidło dla małych i dużych,  tym razem ze słonecznika i marchewki. Z racji tego, że taka pasta zbyt długo nie może stać (ja przechowuję 2 dni w lodówce) to odkładam trochę dla Zuzy a resztę doprawiam nieco ostrzej i zjadam sama z chlebkiem, posypuję jeszcze całość odrobiną szczypiorku i nic mi więcej do szczęścia nie potrzeba. 

Składniki:
  • 1/2 szklanki słonecznika
  • 1 marchewka
  • 1/2 czerwonej papryki
  • 1/2 cebuli
  • 1 ząbek czosnku
  • olej rzepakowy lub oliwa z oliwek
  • odrobina oregano
Słonecznik zalewamy na noc wodą. Jeśli mamy ugotowaną marchewkę to dodajemy do słonecznika (ja gotuję przy okazji, gotowania czegoś innego), jeśli nie to ścieramy na drobnych oczkach. Cebulę i paprykę siekamy w kostkę, dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek i całość dusimy na oleju pod przykryciem aż warzywa zmiękną. Następnie dodajemy je do słonecznika i blendujemy na gładką masę. Jeśli pasta wydaje nam się zbyt gęsta dodajemy trochę przegotowanej wody.







14 komentarzy:

  1. Pycha :)Często robię pasty do kanapek zamiast jeść wędliny. Takiego przepisu nie znałam. Super pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś dla mnie, bo słonecznik uwielbiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię bardzo �� ale kupuje w sklepie �� samej może kiedyś uda mi się zrobić ��

    OdpowiedzUsuń
  4. Też robię z pestdk rozne pasty, pyszne są ☺

    OdpowiedzUsuń
  5. Takiej pasty nie znałam jeszcze, ale przepis bardzo mi się spodobał 👍👍👍

    OdpowiedzUsuń
  6. mmmmmmm - ostatnio mam fazę na warzywne pasty do pieczywka - pyszka!

    OdpowiedzUsuń
  7. Skradlas moje serce! Bardzo lubię wszelakie pasty do pieczywa, zapisuje przepis i będę próbować 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmmmm! Uwielbiam takie pasty! tysiac razy lepsze niz jakiekolwiek kupne.

    OdpowiedzUsuń
  9. Już wiem co zrobię z moim 1 kg słonecznika!!!! Pastę, Twoją pastę!

    OdpowiedzUsuń
  10. Pasty lubimy!
    Pyszny dodatek do śniadaniowego stołu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pasta jest świetna. Robiłam z suszonymi pomidorami. Nikt w domu nie zgadł, że to pasta ze słonecznika, bardzo smakowała.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszna odmiana na pastę do chleba :D u mnie ze słonecznikiem robi się z suszonymi pomidorami...czas wypróbować czegoś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Smacznie, lekko, zdrowo! uwielbiam domowe pasty!

    OdpowiedzUsuń
  14. Koniecznie muszę przygotować taką pastę :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...