wtorek, 16 lipca 2019

Jaglane placuszki z morelami

jaglane placuszki

Jeżeli nie mam możliwości przywiezienia warzyw i owoców od rodziców kupuję je na targu. Mam taki swój ulubiony i wszystko byłoby pięknie, gdyby nie to, że zawsze wracam z takich zakupów z nadprogramową zieleniną, bo jak przejść obojętnie obok uśmiechającego się do mnie kalafiora, czy kusząco wyglądających borówek. Po ostatniej wizycie przyniosłam do domu 2 kg moreli, ale były piękne i cena też kusząca bardzo, poza tym tylko teraz są takie pyszne. I teraz mamy w domu tydzień morelowy, było jedno ciasto, a raczej zakalec. Tak mi także zdarzają się takie rzeczy, zwłaszcza gdy eksperymentuję z różnymi mąkami.  Będzie drożdżówka, na którą przepisem podzielę się z Wami niebawem, a dziś przepis na pyszne puszyste i zdrowe placuszki z dodatkiem mąki jaglanej i mleka kokosowego. 

Składniki:

  • 1 banan
  • 2 jaja
  • 5 łyżek mleka kokosowego
  • 1 szklanka mąki jaglanej
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżka oleju kokosowego (może być też rzepakowy, lub rozpuszczone masło)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2-3 morele

Banana, jaja i mleko kokosowe blendujemy razem, wsypujemy mąki, proszek do pieczenia i wlewamy olej, mieszamy całość dokładnie. Morele myjemy, pozbawiamy pestek, kroimy w kostkę i dodajemy do ciasta. Smażymy na złoty kolor, ja tradycyjnie smażyłam bez tłuszczu.

placuszki z morelami


2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...