piątek, 6 marca 2020

Orzeszki

 orzeszki

Dziś chciałam Wam przypomnieć taki klasyk z mojego dzieciństwa. Kiedyś robiłyśmy je na każde święta, bo wszyscy je uwielbiali. Teraz goszczą u nas rzadziej ze względu na czasochłonność przygotowania. Jednak gdy usiadłyśmy do nich z mamą wcale nie zeszło nam tak strasznie długo. 

Składniki:
  • 4 szkl mąki
  • 1 masło (opcjonalnie margaryna)
  • 1 jajo
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1 szklanka śmietany 18%
  • 1/2 łyżeczki sody
  • szczypta soli
Z podanych składników zagniatamy gładkie ciasto dzielimy na małe kuleczki i pieczemy w specjalnej patelni do orzeszków. Teraz wystarczy je nadziać ulubionym kremem ja tym razem użyłam masy, którą zwykle przekładam wafle (przepis tutaj) tylko dodałam do niej suszoną żurawinę, ale możecie użyć np masy kajmakowej, nutelli lub masy budyniowej.

Ps formy do orzeszków i opiekacze możecie znaleźć tutaj.

orzeszki


1 komentarz:

  1. Piękne!
    Szkoda, że nie mam już foremki...Pamiętam jak kiedyś robiliśmy je pasjami.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...