piątek, 19 lutego 2016

Czekoladowo truskawkowa randka

Żeby nie było, że samymi ciastkami sobie człowiek osładza życie dziś mam dla Was przepis na pyszny deser o smaku białej czekolady. W pierwotnym zamyśle miał to być krem do tortu, ale odrobinę z lenistwa, odrobinę z chęci zrobienia czegoś innego niż zawsze, finalnie postanowiłam zrobić deser. Idealny na romantyczną kolację we dwoje. Lekki nie za słodki krem w towarzystwie owoców i chrupiących płatków. Prosty w przygotowaniu i bardzo efektowny, spróbujcie koniecznie. 


Składniki (porcja dla 2 osób):

  • 250 ml śmietanki 30%
  • 100 g czekolady białej
  • ok. szklanki truskawek (użyłam mrożonych)
  • 1/2 dorodnej gruszki
  • pół szklanki płatków kukurydzianych
  • 2 łyżki płatków migdałów
Śmietankę przelewamy do rondelka, kruszymy i wrzucamy czekoladę, a następnie podgrzewamy mieszając do momenty kiedy czekolada się rozpuści (nie można kremu zagotować). Studzimy i odstawiamy do lodówki na co najmniej 12 godzin. Po tym czasie ubijamy mikserem (trochę się bałam, czy na pewno to się ubije, ale uwierzcie mi wychodzi idealny krem). Do pucharków wsypujemy płatki kukurydziane, kilka truskawek i wykładamy krem, a następnie pozostałe truskawki i pokrojoną gruszkę. Płatki migdałowe prażymy na złoto na suchej patelni i posypujemy nimi nasz deser.



1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...