środa, 1 stycznia 2020

Taka miłość się zdarza Agnieszka Jeż


Taka miłość się zdarza Agnieszka Jeż
Dawno, dawno temu recenzowałam Wam "Serce z szuflady" Agnieszki Jeż, pisałam wtedy, że z niecierpliwością czekam na dalsze losy Klary, ale przegapiłam premierę drugiego tomu, a teraz w moje ręce wpadł tom trzeci sagi o rodzinie Majewskich zatytułowany "Taka miłość się zdarza". Zauroczona bajeczną wiosenną okładką zabrałam się do lektury, przekonana, że to część druga i byłam zaskoczona, jak wiele z życia bohaterek mi umknęło, dopiero później zgłębiłam temat i odkryłam, że to jednak trzecia część. Lektury jednak nie odłożyłam, bo zbytnio mnie zdążyła wciągnąć.
Nowy związek powinien być piękną przyszłością – bez problemów, bez niespodzianek i tylko we dwoje.
Klara przebyła długą drogę, znacznie dłuższą niż kilometry dzielące Kraków od Warszawy. Odbyła podróż w przeszłość, poznała mroczną tajemnicę swojej rodziny. Została porzucona przed ołtarzem, a potem szaleńczo – i z wzajemnością – się zakochała.
A teraz czekała na piękny finał – szczęście i święty spokój.
Tymczasem jej życie wykonało kolejnego fikołka. Ale czy nie takie jest właśnie życie - że jedynym pewnikiem są zmiany?...
Odnaleziony po kilkudziesięciu latach pradziadek, mama, która po raz pierwszy w życiu szuka siebie, a nie kolejnego faceta, odmłodzona późną miłością babcia, ukochany Staszek, trzymający w sercu miejsce dla innej niż Klara kobiety, nowa, zagraniczna rodzina, bardzo niekonwencjonalny ksiądz i… wiele innych niespodzianek.
Tak, życie potrafi zaskakiwać. Można próbować ustać w miejscu lub dać mu się ponieść.
A wtedy wszystko może się zdarzyć. Także miłość. 

Życie niesie ze sobą mnóstwo niespodzianek, a ludzkie losy bywają mocno poplątane, jednak jeśli się bardzo chce można je wyprostować i o tym jest ta książka. Ta pełna ciepła, mądra opowieść, która chwilami wzrusza, a chwilami rozbawia uczy nas że o prawdziwą miłość warto walczyć i dbać,zostawiając w tym wszystkim odrobinę przestrzeni dla siebie. Książka przypomina także jak ważna jest rodzina i znajomość historii naszych przodków.
Polecam wszystkim, bo ta lektura to idealna odskocznia od szarej codzienności.


1 komentarz:

  1. Dostałam tą książkę na urodziny. Długo zabierałam się do czytania. Teraz po przeczytaniu jestem zachwycona. Naprawdę dobry prezent.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...