wtorek, 11 lutego 2020

Kinder country

 Kinder country

To ciasto widziałam je już kilkukrotnie w sieci i zawsze kiedy widziałam zdjęcia miałam ochotę spróbować. Przejrzałam kilka przepisów, ale i tak zrobiłam je trochę po swojemu. Z pewnością ma milion kalorii, ale czasem warto pozwolić sobie na odrobinę słodkiego szaleństwa.
Jest oryginalne dzięki dodatkowi pszenicy, słodkie, aksamitnie kremowe i wprost idealne do filiżanki dobrej kawy. Jeśli o tą ostatnią chodzi to u mnie ostatnio króluje kawa Lavazza super crema dostępna w sklepie Decofire.pl. Charakteryzuje ją delikatny a zarazem wyraźny smak pozbawiony goryczki i duża zawartość kofeiny. 
I jak zwykle się rozpisałam ale już podaję przepis, który jest na tyle prosty, że praktycznie każdy sobie z nim poradzi. 

Warstwa jasna:
  • 250 g serka mascarpone
  • 330 ml śmietany 30%
  • 2 białe czekolady 
  • 3 szklanki pszenicy w miodzie (lub płatków kangus, a może być pszenica ekspandowana wtedy ciasto będzie mniej słodkie)
  • 4 łyżeczki żelatyny
  • 1/4 szklanki mleka
  • 2 paczki herbatników (po 100 g)
Tortownicę (26 cm) wykładamy warstwą herbatników. Żelatynę zalewamy mlekiem i odstawiamy do napęcznienia, a następnie rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Zimną śmietanę ubijamy, na sztywną masę, następnie dodajemy do niej mascarpone, rozpuszczoną w kąpieli wodnej czekoladę i połowę żelatyny. Na koniec dodajemy pszenicę i mieszamy. Gotową masę wykładamy na herbatniki i wyrównujemy.

Warstwa ciemna:
  • 330 ml śmietany 30%
  • 2 czekolady mleczne (ja dałam jedną mleczną, jedną gorzką)
Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Śmietanę ubijamy na sztywną masę i wlewamy do niej pozostałą żelatynę. Masę delikatnie łączymy z roztopioną czekoladą.Wykładamy na warstwę białą, wyrównujemy i posypujemy po wierzchu pszenicą. Gotowe ciasto odstawiamy na kilka godzin do lodówki.




Kinder country
Kinder country


Kinder country

Kinder country


10 komentarzy:

  1. dzieci mnie namawiają wiec im obiecałam zrobic to cudo

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszności:) Uwielbiam takie ciacha :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedno z moich ulubionych ciast, które robię od czasu do czasu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Prezentuje się cudownie! Znam to ciasto, uwielbiam i często robię :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam mascarpone w ciastach ❤️

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaszalałaś! Moje kubki smakowe szaleją i krzyczą: zrób to ciacho!
    No i muszę zrobić, nie ma wyjścia 😁

    OdpowiedzUsuń
  7. Super ciacho! Idealne do kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolejny wyśmienity wpis! 😘 Teraz żałuję, że czytam bo zrobiłam się mega głodna!😂😂😂

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie dzisiaj szarlotka, ale następnym razem koniecznie muszę wypróbować też ten przepis!
    Pozdrawiam i zapraszam na: https://wmojejniezwyklejkrainie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...