piątek, 23 września 2022

Gdzie śpiewają raki Delia Owens

 #recenzja w ramach współpracy z księgarnią Tania książka 

 

Gdzie śpiewają raki Delia Owens

Ta książka ostatnimi czasy przewijała się przez wszystkie grupy dla miłośników czytania na facebooku, a mnóstwo pozytywnych komentarzy pod postami jej dotyczącymi bardzo wzbudziło moją ciekawość. Dlatego zamówiłam Gdzie śpiewają raki w księgarni internetowej Taniaksiążka.pl i czym prędzej zabrałam się do lektury. 

Pierwsze strony wycisnęły ze mnie mnóstwo łez, bo patrząc na spokojnie śpiącą obok córkę, nie mogłam zrozumieć jak matka może porzucić 6 letnie dziecko i odejść w dal. Stwierdziłam, że jeśli tak to ma dalej wyglądać to nie ma szans abym przeczyła tą historię. 

Jednak ciekawa jak potoczą się losy Kyi Clark i czy dziewczyna poradzi sobie, skazana na samotność pośród bagien i mokradeł wzięły górę i dałam się porwać tej niesamowitej historii. 

Główna bohaterka - Catherine Danielle Clark - nazywana też przez siebie Kyą dorasta na mokradłach gdzieś w Karolinie Północnej. Za sprawą ojca alkoholika opuszcza ją najpierw matka, a po niej rodzeństwo. Dziewczynka zostaje sama z ojcem tyranem i musi przejąć wszystkie obowiązki matki, a gdy po kilku latach ojciec również znika zostaje zupełnie sama z ukochanymi mewami. Kya musi sobie poradzić, bo pieniądze i zapasy jedzenia szybko się kończą, ale jak udaje jej się przetrwać o tym przeczytajcie już sami. 

To niesamowita historia, pełna bajecznych opisów przyrody z drobiazgowo odmalowanym obrazem bagien i mokradeł wraz z ich ciekawą fauną i florą. Może fabuła jest odrobinę niewiarygodna, ale postać głównej bohaterki, jej dobroć i niewinność chwytają za serce. To poruszająca i chwytająca za serce historia o miłości, o wykluczeniu, o samotności, stereotypach, uprzedzeniach, ale także o szukaniu własnej ścieżki. O walce o siebie i swój świat. 

Nieco magiczna, odrobinę poetycka,  ja dałam się jej całkowicie porwać i zaczarować, a Wam polecam sprawdzić, czy warta jest tych wszystkich zachwytów.  Ja mam zamiar zobaczyć, film bo ciekawa jestem jego szalenie. Po więcej ciekawych książek dla kobiet zaglądajcie do księgarni internetowej Taniaksiążka.pl

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...