wtorek, 23 maja 2023

Rummikub - świetna gra dla małych i dużych

#recenzja w ramach współpracy z księgarnią TaniaKsiazka.pl

W Rummikuba miałam przyjemność grać jakiś czas temu i przyznam się szczerze, że już parę razy przymierzałam się do jej zakupu, ale jak to w życiu bywa zawsze coś mnie od tego zakupu odwodziło. Natknęłam się na nią gdy przeglądałam ofertę gier planszowych w księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl i tym razem zamówiłam z myślą o wieczornych rozgrywkach z mężem, ale po otrzymaniu przesyłki okazało się że moja prawie sześciolatka również bardzo chętnie w nią gra, choć gra przeznaczona jest dla dzieci od lat 7. Muszę przyznać, że przez tydzień od otrzymania przesyłki codziennie musiała rozegrać ze mną partyjkę, wiadomo jak to z dziećmi bywa - wszystko co nowe jest dla nich super interesujące. I po tygodniu tych prób, wczoraj bez żadnych podpowiedzi z mojej strony zostałam najzwyczajniej w świecie ograna. 


Rummikub jest dość prosty w swojej mechanice, a jednocześnie niesamowicie wciągający i zupełnie nie przewidywalny w każdej kolejnej rozgrywce. W opakowaniu mamy 106 płytek z cyframi od 1 do 13 w 4 kolorach oraz plastikowe podstawki z uchwytami. Gracze losują po 14 płytek z liczbami i umieszczają je na swoich podstawkach - celem jest jak najszybsze pozbycie się wszystkich płytek. Aby to zrobić trzeba jednak na początku zrobić "wyjście" czyli wyłożyć co najmniej 3 płytki, na których suma cyfr wyniesie 30 (mogą to być 3 takie same liczby w różnych kolorach, lub ciąg 3 kolejnych liczb tego samego koloru). Gdy już graczowi uda się wyjść, może dowolnie modyfikować wcześniej wyłożone ciągi liczb, dokładając lub zabierając z nich płytki, pamiętając jednak przy tym, że w sekwencji lub ciągu zawsze muszą pozostać minimum 3 kostki. Jeśli zawodnik w swojej kolejce nie ma nic do wyłożenia dobiera jedną płytkę z puli. Ot i całe zasady. 
W tej grze naprawdę trzeba się nieźle nakombinować i wysilać szare komórki, oraz wykazać spostrzegawczością i skupieniem, by nie umknęła żadna możliwość wykonania ruchu u pozbycia się jak największej ilości kostek. Zabawa dla całej rodziny gwarnatowana, co ważne rozgrywka trwa ok 30 minut więc nie nudzi się szybki nawet dzieciom.  
Jeśli szukacie ciekawej gry dla siebie, albo na prezent to polecam zamówić Rummikub w księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...