piątek, 30 czerwca 2023

La Cucaracha Ravensburger gra planszowa

 #recenzja w ramach współpracy z księgarnią TaniaKsiazka.pl

 

O tej grze czytałam wiele pozytywnych opinii, a ostatnio moja córka miała okazję grać w nią na urodzinach u znajomych i była zachwycona. A, że mu uwielbiamy wszelkie gry i sporo wspólnego czasu spędzamy na rodzinnych rozgrywkach gdy pojawiła się taka możliwość bardzo chętnie zamówiłam La Cucarachę w księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl, muszę przyznać, że sama byłam jej ciekawa. 

Jak wszystkie gry od Ravensburgera wykonana jest bardzo estetycznie i porządnie, a sam tytułowy uciekający karaluch to dość ciekawy twór i jedyne co mnie zastanawia to ile rozgrywek wytrzyma. Z pewnością przykuwa ona uwagę najmłodszych na dłużej.

Sama gra jest dość prosta, gracz ma za zadanie skierować karalucha w stronę swojej skrytki, jednocześnie odwodząc go od pułapek przeciwników. Robi to rzucając kostką i w zależności od tego co wyrzuci  przekręca jeden  z obrotowych sztućców tworzących labirynt, w którym porusza się karaluch. Musi to zrobić tak aby zagrodzić robakowi drogę i skierować go w inną stronę najlepiej do swojej pułpaki. Kto pierwszy złapie pięć szkodników, ten wygrywa!

 

Zasady proste, ale wymagają wykazania się sprytem i spostrzegawczością, zwłaszcza, że ruchu szkodnika nie da się przewidzieć i trzeba bardzo szybko decydować jakie sztućce obrócić i w którą stronę aby go złapać, albo uniemożliwić to przeciwnikowi, a że karaluch nie zawsze idzie tam gdzie byśmy chcieli śmiechu i radosnych okrzyków podczas gry nie brakuje. 

Moje dziecko od tygodnia kiedy mamy przyjemność testować La Cucaracha najchętniej grałoby w nią codziennie, a kiedy my nie mamy czasu usadza lalki lub pluszaki i gra z nimi. Ja osobiście wolę gry wymagające więcej myślenia ale z racji tego, że ta powoduje wiele śmiechu nie mam nic przeciwko temu by zagrać w nią od czasu do czasu. 

Wiem już na pewno, że szybko się nie znudzi i nie będzie porastać kurzem gdzieś w kącie. Myślę, że to także doskonały pomysł na prezent dla dzieci w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym.

Jeśli potrzebujecie więcej ciekawych gier to polecam zajrzeć do księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl na pewno znajdziecie tam coś dla siebie. 

 


 


 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...