środa, 7 grudnia 2022

Kolęda na cztery ręce Natasza Socha

  #recenzja w ramach współpracy z księgarnią TaniaKsiazka.pl


Tak sobie czytam i czytam i myślę, że Natasza Socha jak mało kto umie w z pozoru banalnej fabule przemycić tyle życiowej mądrości i skłonić czytelnika, by choć na chwilę zatrzymał się i zastanowił dokąd i za czym tak właściwie goni? 

Jej najnowszą utrzymaną w klimacie świątecznym książkę Kolęda na cztery ręce zamówiłam w księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl i ochoczo przystąpiłam do lektury, choć główna bohaterka bardzo nieszczęśliwa Paulina z początku nie wzbudziła mojej sympatii, ale postanowiłam dać jej szansę i poznać bliżej. 

Muszę jeszcze Was uprzedzić, że jeśli spodziewacie się słodkiej i uroczej świątecznej historyjki jakich wiele będziecie mocno zaskoczeni. Spodziewajcie się dużej ilości ciepła w sercach doprawionej nutką humoru.

Paulina pracuje w fundacji i ma dość specyficzne zajęcie, a mianowicie dziewczyna zajmuje się adopcją staruszków do rodzin, w których brakuje dziadków, a wnuki pragną ich towarzystwa. Po pewnym występku, Paulina w ramach kary musi spędzić kilkadziesiąt godzin z staruszką, panią Marią, która jest bardzo dynamiczną, nowoczesną i zadbaną kobietą. Na ten pomysł wpadł szef Pauliny twierdząc, że wyświadcza jej przysługę. Czas odbycia kary nakłada się na okres około świąteczny. Początkowo kobiety sceptycznie nastawione są do tego pomysłu, ale po bliższym poznaniu każda z tej relacji wynosi piękne wartości. W książce pojawiają się jeszcze losy trzeciej kobiety – Zośki, której historia z przeszłości w jakimś sensie połączona jest z życiem Pauliny i Marii, ale w jaki tego Wam już nie mogę zdradzić.

Rozmowy bohaterek skłaniają do refleksji, a cała historia otula swoim ciepłem jak najmilszy cieplutki kocyk. Wywołuje nutkę nostalgii, a w moim przypadku sprawiła nawet kilka łez wzruszenia. To naprawdę piękna i mądra opowieść o tym co w życiu ważne. Przy okazji Natasza Socha odziera święta z ich komercyjności jednocześnie przywracając  to co w nich najpiękniejsze, tą niepowtarzalną magię i sens.

Po więcej książek dla kobiet zajrzyjcie do księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl

2 komentarze:

  1. Jeśli klimat świąteczny wzbogacony jest o refleksji i przemyślenia, to ja jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli klimat świąteczny wzbogacony jest o refleksje i przemyślenia, to ja jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...