wtorek, 14 maja 2019

Kotlety z ciecierzycy

 kotlety z cieciorki

Z ciecierzycą zawsze było mi jakoś nie po drodze, zrobiłam raz czy dwa humus, raz popełniłam cieciorkę w sosie pomidorowym i to byłoby na tyle, jakoś jej nie pokochałam. Ostatnio postanowiłam to zmienić i przy okazji uzupełniania zapasów bakalii  na Skworcu.com.pl zamówiłam też ją. Jak już była kupiona musiałam ją wykorzystać - tym razem postanowiłam zrobić kotlety - po przewertowaniu internetów w poszukiwaniu inspiracji zrobiłam je po swojemu. I wiecie co? Posmakowały mi tak bardzo, że na pewno zrobię je jeszcze nie raz. 
Dzielę się z Wami przepisem, bo jest zdrowy i pyszny, a do tego możecie go podać też maluszkom w wersji mniej doprawionej. Taki kotlecik świetnie się sprawdzi przy rozszerzaniu diety metodą blw.

Składniki:
  • 200 g ciecierzycy (u mnie od Skworcu)
  • 1/3 szklanki kaszy jaglanej
  • 1 jajo
  • 1 cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 marchewka
  • 2 łyżki natki pietruszki (u mnie mrożona)
  • 1-2 łyżki mąki kukurydzianej
  • 1 łyżeczka kuminu (kminu rzymskiego)
  • po 1/2 łyżeczki curry i ostrej papryki
  • pieprz, sól
  • olej do smażenia
Ciecierzycę należy namoczyć najlepiej na całą noc (wody powinno być  co najmniej jakieś 4-5 cm ponad poziom ciecierzycy), następnie wylewamy wodę w której się moczyła, wlewamy świeżą i gotujemy ok godziny pod przykryciem. Kaszę jaglaną przelewamy wrzątkiem, zalewamy 2/3 szklanki wody i gotujemy pod przykryciem aż kasza wchłonie całą wodę. Ugotowane ciecierzycę i kaszę blendujemy lub mielimy w maszynce, jak komu wygodniej byle by je rozdrobnić na gładką papkę. Ja zostawiłam sobie trochę wody, w której gotowała się ciecierzyca, dolałam ją podczas blendowania i wyszła gładka masa. Cebule i czosnek obieramy i szklimy na oleju. Dodajemy do ciecierzycy. Marchewkę ścieramy na tarce o drobnych oczkach, dodajemy do pozostałych składników. Wbijamy jajo, dodajemy przyprawy i natkę. Wyrabiamy masę, ma być dość gęsta ale klejąca tak by można było z niej uformować kotlety, jeśli jest zbyt rzadka dosypujemy mąkę, a jeśli zbyt gęsta można dolać odrobinę wody w której gotowała się ciecierzyca. Kotlety należy dobrze doprawić by nie były mdłe, jeśli będą jadły je dzieci proponuję uformować najpierw kotleciki dla nich, a potem resztę masy doprawić dla siebie.  Można je usmażyć lub upiec w 200 st. C przez 20 minut. Do tego surówka i mamy pyszny zdrowy obiad.

 





13 komentarzy:

  1. Super, takich jeszcze nie robiłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ciecierzycę, ale nie łączyłam jej z kaszą jaglaną. Dobry pomysł :) warto posmakować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciecierzycę lubię pod różnymi postaciami. Twoje kotlety też by mi smakowały.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zamieniłabym tylko pietruszkę na kolendrę😉Myślisz że będzie ok?

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie obiad idealny! ❤️ I taki kolorowy ❤️ zrobiłam się głodna... Poproszę o kolejne pyszności ❤️

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo podoba mi się pomysł na pieczone kotlety zamiast smażone 😍

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna alternatywa dla kotletów mięsnych. Sam staram się ogramiczać mięso i takie danie byłoby dla mnie idealne. Chętnie spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pewno wypróbuje bo z ciecierzycy mi nigdy nie wychodziły ����

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie kotleciki, pyszne :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...