piątek, 9 grudnia 2016

Pierniczki ala norymberskie

Witajcie dziś moje pierwsze pierniczki zagoszczą na blogu, specjalnie dla Męża piekłam je wczoraj wieczorową porą, bo jest fanem norymberskich. Moje są niestety bez opłatka, wyglądają niepozornie, ale za to smakują wybornie, choć to jeszcze nie do końca ten smak, który chciałam odzwierciedlić. 



W całym mieszkaniu zapachniało piernikowo, a skoro o zapachach mowa to święta dla mnie oprócz korzennych przypraw, zapach wigilijnych potraw, pomarańczy i choinki. To również aromat dobrej kawy, tak moi drodzy kawy, bo ja bez niej nie wyobrażam sobie świąt. Czas wtedy zwalnia, można usiąść z bliskimi i leniwie delektować się jej smakiem. Przyjęło się w moim domu, że na święta kupujemy jakąś ekstra kawę, by spróbować czegoś nowego, innego od tego co pijamy na co dzień. Czasem sięgamy po kawy aromatyzowane przez 2 czy może nawet 3 lata gościła u nas kawa o aromacie creme brule, a w tym roku stawiam na dobrej jakości kawę ziarnistą, bo taka świeżo zmielona ma nieporównywalny smak i aromat. 
I wcale nie obraziłabym się na Mikołaja gdyby przyniósł mi pod choinkę ekspres np taki jak ten na zdjęciu :)



A jeśli szukacie pomysłu na prezent dla swoich bliskich to może zamiast słodyczy, których i tak będzie pełno na stołach i pod choinką wybierzecie właśnie kawę, albo np kawiarkę? My z braku miejsca i funduszy na ekspres w tym roku zainwestowaliśmy w kawiarkę właśnie i powiem Wam, że kawa smakuje zupełnie inaczej, takie proste urządzenie, a wydobywa pełnię smaku. 

 kawa na swietakawiarka

Dobra rozgadałam się straszliwie, a tu pora na przepis :)

Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 100 g zmielonych orzechów
  • 3 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczka sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 200 ml płynnego miodu
  • 100 g masła
  • 100 g kandyzowanej skórki pomarańczowej
  • skórka otarta z połowy cytryny
Roztapiamy masło z miodem i studzimy. Następnie dodajemy sypkie składniki i skórki, a całość mieszamy łyżką. Ciasto będzie nieco lepkie, ja nakładałam je łyżką na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, a następnie już ręką formowałam kółka. Piekłam w 180 st. C przez 15 minut.


 




Po kawę zapraszam na zakupy do konesso.pl

http://www.konesso.pl/pol_m_Kawa-i-akcesoria_Kawa-ziarnista-148.html

16 komentarzy:

  1. Ja uwielbiam te pierniki, są boskie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smaczne pierniczki do kawki. Jestem smakoszem kawy więc przyjdę na taką z ekspresu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj mi też przydałby się taki dobry ekspres, ale te kawiarki są całkiem spoko, a ciasteczka palce lizać

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie zrobione pierniczki. Bardzo aromatyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z chęcią bym zjadła takiego pierniczka :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajne! Chetnie bym skosztowala!

    OdpowiedzUsuń
  7. Kawę lubię a pierniczki wyglądają zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Aż czuję ten zapach piernikowy u mnie! :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierniczki prezentują się przeuroczo :) Uwielbiam je piec przez ten zapach w mieszkaniu, no i jeść przez ich smak :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszne pierniczki, ale muszą pachnieć :)

    OdpowiedzUsuń
  11. pierniczek do kawy w sam raz;) u mnie w planach też te norymberskie, zobaczę jak wyjdą;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Takich pierniczków nigdy nie jadłyśmy :) Ciekawe jesteśmy smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja je uwielbiam! W tym roku też będę robić ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...