wtorek, 13 grudnia 2016

Zupa grzybowa nie tylko na wigilję

Tą pyszną zupę gotowaliśmy podczas warsztatów z marką Galeo, z których relację możecie zobaczyć tutaj. Dla mnie taka wersja grzybowej to zupełna nowość, w moim domu rodzinnym na wigilię gotuje się barszcz, a grzybowa, która czasem się pojawia  na obiad, gotowana jest z ziemniakami i zabielana śmietaną. Tutaj mamy niezwykle aromatyczny wywar z grzybów i do tego łazanki, a do tego podczas warsztatów Pan Maciej podlał to wszystko wiśniówką :). 



Ja dziś chcę Wam zaproponować właśnie zupę grzybową z makaronem (miały być łazanki ale w moim osiedlowym markecie nie było, a robić samej się nie chciało, więc zastąpiłam je ślimaczkami od Lubelli i okazało się, że również pasowały idealnie), jeśli nie na wigilię to może przygotujecie ją bez okazji, bo jest naprawdę pyszna, a do tego ten grzybowy aromat w kuchni podczas gotowania, dla mnie bajka :).

Składniki:
  • 200 g suszonych borowików i podgrzybków 
  • 1/2 pęczka włoszczyzny
  • 1 cebula
  • olej
  • makaron ślimaczki lub łazanki od Lubella  
  • przyprawy Galeo: liście laurowe, ziele angielski, tymianek, pieprz czarny mielony, sól
Grzyby moczymy, najlepiej przez całą noc. Następnie cedzimy, kroimy w paski i zalewamy wodą, dodajemy smak który pozostał po ich moeczniu liście laurowe, ziele angielskie i włoszczyznę.  Gotujemy przez ok 75 minut. W połowie gotowania wyjmujemy włoszczyznę i kroimy w kostkę. Do zupy dodajemy posiekaną i podsmażoną cebulę. Po koniec gotowania doprawiamy solą i pieprzem (jeśli ktoś chce może dolać też odrobinę wiśniówki). Na talerzu układamy makaron i pokrojoną włoszczyznę, a całość zalewamy gorącą zupą. Smacznego.





11 komentarzy:

  1. Bardzo smaczna i aromatyczna zupka :) 😆

    OdpowiedzUsuń
  2. O matko! Grzybowa to jedna z tych zup, które mogę jeść bez opamiętania! Zdecydowanie moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mój brat by chyba zjadł z 5 talerzy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zupka była bardzo pyszna :-) polecam ją wszystkim :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Akurat grzybową lubię, sama zbieram grzyby ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takiej grzybowej jeszcze nie jadłam, ale zapowiada się bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie wygląda. U mnie też zawsze jest barszcz ale chętnie bym spróbowała grzybowej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. z makaronem lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo taką lubię. Moja teściowa taka robi :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam, uwielbiam grzyby - a zupy grzybowe i sosy to moje ukochane smaki. Rok w rok robiłam krem borowikowy, ale w tym roku dzięki Tobie będą zmiany na moim świątecznym stole. Obłędnie wygląda to zapewne i smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  11. U nas na Wigilii podaje się tylko barszcz ale taką zupę bardzo aromatyczną bardzo byśmy chciały spróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...