czwartek, 8 grudnia 2016

Kremówka


Dziś znów przepis na klasyka. Nie wiem jak Wy, ale ja po prostu kremówkę uwielbiam i nie mogę się jej oprzeć. Delikatne, kruche, ciasto i budyniowy krem - prosto i elegancko. 



Ciasto: 
  • 3 szkl. mąki 
  • 1 szkl. kwaśnej śmietany
  • szczypta soli 
  • kostka margaryny
Mąkę siekamy z margaryną. Dodajemy śmietanę i sól, zagniatamy. Schładzamy co najmniej godzinę w lodówce, generalnie im dłużej tym lepiej.  Schłodzone ciasto dzielimy na pół, rozwałkowujemy na wielkość blaszki (23,5x33 cm) i pieczemy w 180 st. C na złoty kolor tj. ok 20 minut.

Krem: 
  • 1 litr mleka 
  • 200 g. masła 
  • 4 jajka 
  • 2 łyżki mąki pszennej 
  • 4 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 szkl. cukru
  • łyżka cukru z wanilią
Jajka mieszamy ze szklanką mleka i mąkami. Resztę mleka gotujemy z cukrami i masłem, dodajemy mieszankę mączno jajeczną, zagotowujemy. Masę wykładamy na placek, przykrywamy drugi i posypujemy cukrem pudrem. Smacznego


 

13 komentarzy:

  1. super przepis na weekendowy deser:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Co z piękny widok :) przepis wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja myślałam, że to jakiś puszysty sernik :)
    Kremóweczka wygląda cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kremówka? Ja powiem zdecydowane TAK! :) Choćby nie wiem jakie specjały oferowały cukiernie... ja najbardziej lubię taką klasyczną, domową.
    Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny widok! Trudno by się było oprzeć 😍

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaka wielka i bardzo kusząca ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię kremówki, Twoje wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. już kilka lat nie jadłam..chyba czas sobie o niej przypomnieć

    OdpowiedzUsuń
  9. Ogólnie bardzo lubimy i kremówki i karpatki ale nie wiemy dlaczego bardzo rzadko się u nas te ciasta robi :/ :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...