wtorek, 6 grudnia 2016

Muffinki piernikowe z jabłkiem

Grudzień to zdecydowanie czas piernikowy nie wiem czy dlatego że przyprawy korzenne kojarzą się z nadchodzącymi świętami, czy dlatego, że rozgrzewają ale jakoś lubię wtedy wszelkie wypieki z dodatkiem przypraw korzennych, dlatego też mam dla Was dziś takie piernikowe babeczki z dużą ilością jabłek i orzechów, których następnym razem sypnę jeszcze więcej. :)
 


Składniki:
  • 2 i 1/2 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 łyżki przyprawy do piernika
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 szklanka mleka
  • 1/2 szklanki oleju
  • 2 łyżki płynnego miodu
  • 1 jajko
  • szczypta soli
  • 3 jabłka
  • garść orzechów
Mieszamy ze sobą mąkę, cukier, przyprawę do piernika, proszek do pieczenia i sodę dodajemy rozbełtane jajko, mleko, olej i miód i dokładnie mieszamy ciasto, po czym  dorzucamy pokrojone drobno jabłko. Formę do muffinek wykładamy papilotkami (ja użyłam świątecznych od Papil Art), napełniamy ciastem do ok 2/3 wysokości  i pieczemy 25 minut w 180 st. C, do tzw. suchego patyczka.
 
  
 

  tarka i miarka

25 komentarzy:

  1. u mnie również pachnie już korzennymi przyprawami:) Święta się zbliżają wielkimi krokami:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię mufinki, Twoje na pewno pięknie pachniały :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie wyglądają, czuć już klimat świąt ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne, porywam jedną do herbatki :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak pięknie muszą pachnieć i ten smak <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszna propozycja do świątecznej kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Są na pewno pyszne. Ja uwielbiam wszystko co piernikowe:)
    cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne muffinki, na takie babeczki nie trzeba mnie namawiać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Taki babeczki to ja lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  10. O matko! Jakie one muszę być pyszne :) Idealne muffinki na Święta :)

    OdpowiedzUsuń
  11. świątecznie już się zrobiło, pachną aż u mnie;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Takim cudeńkom mówię zdecydowanie tak <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne własnie teraz na mój podwieczorek :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy zamiast muffinek możnaby upiec w blaszce? Jaki rozmiar formy użyć

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...