czwartek, 15 grudnia 2016

Kruche babeczki z makiem

Te babeczki przygotowywałam rok temu na święta, zupełnie o nich zapomniałam. Teraz niedawno odkopałam zdjęcia i postanowiłam się podzielić z Wami przepisem bo te babeczki nie tylko są pyszne ale też są idealne ozdobą świątecznego stołu. 



Ciasto na babeczki:
  • 3 3/4 szklanki mąki
  • 10 łyżek smalcu
  • 1/2 margaryny
  • 3 żółtka
  • 3 łyżki śmietany
  • 1/2 szklanki cukru
Wszystkie składniki zagniatamy, ciasto schładzamy w lodówce przez około godzinę. Następnie rozwałkowujemy i wylepiamy nim foremki (co ważne, foremek nie musimy niczym smarować). Ja zostawiłam trochę ciasta, dodałam do niego dobrą garść mąki, zagniotłam raz jeszcze rozwałkowałam i powycinałam gwiazdki. 

Masa makowa:
  • 170g maku
  • 55 cukru
  • 40 g rodzynek
  • 15 g  posiekanych orzechów 
  • 1 łyżka miodu
  • 1 łyżeczka ekstraktu z migdałów lub aromatu migdałowego
  • 1 łyżka masła
  • 1 jajko
Mak zalać wrzątkiem, odstawić do wystygnięcia, zmielić w maszynce do mięsa z drobnym sitkiem. Do tak przygotowanego maku dodajemy pozostałe składniki i dokładnie mieszamy. Masą makową napełniamy foremki wylepione ciastem, na wierzchu układamy wycięte gwiazdki  i pieczemy ok 25 minut w 180 st. C.

   






28 komentarzy:

  1. Super wyglądają, a już na pewno smakują ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczniaste :) a u mnie jutro będą mini też mini tarty makiem :) pozdrawiam, Beata

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fajnie wyglądają Aguś :-) super pomysł na babeczki :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne babeczki i pomysłowe wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne te babeczki, super patent z tymi gwiazdkami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja robię podobne, tylko idę na łatwiznę i robię je w blaszce do muffin ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Małe pyszotki! :) Pięknie udekorowane :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Taki pyszny makowiec na raz i nie trzeba kroić :D Pychotka <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Im więcej maku tym lepiej :) także babeczki super 👌

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie wyglądają, aż się śmieją :)

    OdpowiedzUsuń
  11. rzeczywiście mogą być ozdobą stołu - bardzo pięknie się prezentują:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają niesamowicie :)
    Cudowny przepis. Też takie robię, ale nie są takie śliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie tylko pięknie udekorują świąteczny stół, ale zdecydowanie ucieszą podniebienie takich miłośników makowca jak ja ^_^ Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Urocze babeczki! Masz rację to wspaniała ozdoba świątecznego stołu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pyszne, takie na jeden kęs :))

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne, lubię domowe wypieki, które dodatkowo są ozdobą stołu.

    OdpowiedzUsuń
  17. Co prawda mak to nie moja bajka, ale tata i mąż uwielbiają. Z pewnością im zasmakuje! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Z tymi gwiazdkami wyglądają uroczo :)

    OdpowiedzUsuń

  19. Nie mam cienia wątpliwości, że te babeczki są ozdobą stołu :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...