wtorek, 20 grudnia 2016

Kokardki z makiem pod koglem moglem

U mnie w domu nie ma wigilii bez barszczu, pierogów z grzybami i klusek z makiem. Zawsze jest na święta jakieś ciasto z masą makową, specjalnie, by odłożyć kilka łyżek maku do klusek. Świąteczny upominek od Lubelli zainspirował mnie do stworzenia nieco nowocześniejszej wersji tego dania - zapieczonej pod koglem moglem :) tylko jakby to powiedzieć mój kogel mogel sobie gdzieś spłynął na dno formy i niewiele go widać na foto. Poza tym stwierdzam, że to danie sto razy  lepiej smakuje niż wygląda ;) 
Ciekawa jestem bez jakiej potrawy Wy sobie nie wyobrażacie wigilijnej kolacji?

 

Składniki:

  • makaron kokardki Lubella
  • 50 g suchego maku 
  • 50 g masła
  • 100 g miodu 
  • 100 g cukru 
  • 5 żółtek 
  • kandyzowana skórka z pomarańczy 
  • garść ulubionych orzechów
  • garść rodzynek, lub suszonej żurawiny
Jak już wspominałam ja sobie odkładam zmielony mak specjalnie do klusek, więc zadanie mam ułatwione, w innym przypadku mak trzeba zalać wrzątkiem, odcedzić i zmielić. A potem to już z górki mieszamy go z miodem i bakaliami oraz ugotowanym makaronem, przekładamy do naczynia do zapiekania i polewamy żółtkami ubitymi z cukrem. Zapiekamy ok 15 minut w 180 st. C i gotowe. 


14 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam zapiekanki na słodko! Ciekawa propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy przepis. Można zaskoczyć gości nowa odsłoną kuti 😆

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fajny przepis kochana, pysznie wygląda to danie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak fajna potrawa, nie znam jej, ale wygląda super:)

    OdpowiedzUsuń
  5. o, zrobię po świętach na kolację:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawostka, ale bardzo smaczna :)
    Z okazji świąt życzę Ci dużo zdrowia, samych słonecznych dni i wszystkiego, czego sobie tylko zamarzysz :)

    Buziaczki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł, muszą być wyśmienite

    OdpowiedzUsuń
  8. Taka zapiekanka musi być pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  9. Makaron z makiem i to w postaci zapiekanki? Kupuję to:)
    I przy okazji życzę Tobie i Twoim bliskim dobrych, pogodnych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiamy kluski z makiem i taka nowa opcja jest bardzo ciekawa :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...