niedziela, 18 grudnia 2016

Makowce japońskie

Jeszcze jedna makowa propozycja świąteczna - makowce japońskie w kształcie gwiazdek i choinek. Pięknie się prezentują. Są wilgotne dzięki dodatkowi jabłek, a do tego pysznie bakaliowe. Może się skusicie? 





Składniki
  • 200 g  maku
  • 1/2 l. mleka
  • 5 jabłek
  • 140 g cukru pudru
  • 4 łyżki kaszy manny
  • 3 łyżki mąki (u mnie mąka puszysta Lubella)
  • 6 jajek
  • 125 g miękkiego masła
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • garść orzechów włoskich
  • garść rodzynek
  • łyżka skórki pomarańczowej 
Mak zalewamy gorącym mlekiem i gotujemy do momentu aż wchłonie całe mleko (dzięki temu nie będzie trzeba go odcedzać :)), a następnie mielimy dwukrotnie w maszynce do mięsa. Jabłka obieramy i ścieramy na tarce. Miękkie masło ucieramy z cukrem pudrem, a następnie dodajemy kolejno po jednym żółtku, a następnie mak, mąkę, kaszę, jabłka i proszek do pieczenia oraz bakalie. Białka ubijamy na sztywną pianę i na koniec, stopniowo, dokładnie mieszam z ciastem. Przekładamy do foremek (u mnie gwiazdki i choinki od Papilart) lub tortownicy (22cm) wyłożonej papierem do pieczenia . Pieczemy ok 50 minut w 180 st. C. Po upieczeniu studzimy i dekorujemy w ulubiony sposób. Ja swoje polałam roztopioną czekoladą i posypałam posypką cukrową :) Smacznego








16 komentarzy:

  1. Czadowe foremki, świetnie się prezentuje takie kształtne ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam ten makowiec ale te foremki czarują podwójnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię takie makowce:) pięknie się prezentują w foremkach. Czyżby na prezent?:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ślicznie się prezentują i pewnie smakują rewelacyjnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale ekstra foremki :D wygladają mega apetycznie <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne foremki <3 Makowca japońskiego nie znam, ale bardzo bardzo smakowicie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo smacznie wyglądają i do tego są zrobione w takich pięknych foremkach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Prezentują się rewelacyjnie :))

    OdpowiedzUsuń
  9. super, a gdzie mozna dostac takie foremki?

    OdpowiedzUsuń
  10. W tamtym roku robiłyśmy makowca japońskiego i naprawdę był dobry :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam. Chcialabym upiec ten makownik z gotowej masy makowej (nie mieszkam w PL i o mak tu ciezko,ale mase udalo mi sie kupic w rosyjskim sklepie)Jaka ilosc masy bylaby potrzebna i co ze skladnikow powinnam dodac,a co pominac?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że ok 400 g powinno być ok co do składników to dodajemy wszystkie, tylko uważałabym z cukrem

      Usuń
    2. Przepraszam że się wtrącę. Jeśli ten wpis właścicielkę bloga urazi to można go usunąć. Ja też czasami piekę ten makowiec z gotowej masy, jeśli chcesz spojrzeć to mam go tutaj http://www.smakiweroniki.pl/950,makowiec-japonski.html

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...