piątek, 9 października 2020

Pyszny sernik



Nie ma nic lepszego od domowego sernika, a ten choć z wyglądu jest całkiem niepozrony wręcz pokusiłabym się o stwierdzenie, że wyszedł mi mało reprezentacyjny. Ale za to smak to czysta poezja, kremowy, delikatny, rozpływający się w ustach, mówię Wam, a raczej piszę - nie sposób mu się oprzeć. 

Kruchy spód:

  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki cukru
  • 125 g masła
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka cukru z wanilią

Ze wszystkich składników zagniatamy ciasto i chłodzimy w lodówce co najmniej godzinę.Po wyjęciu z lodówki rozwałkowujemy na wielkość blaszki (23x33cm) i podpiekamy w 170 st. C przez ok 15 minut do złotego koloru. 

Ser: 

  • 1 kg twarogu (u mnie z wiaderka, ale może być każdy inny)
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki cukru z wanilią
  • 100 g masła
  • 7 jajek (r
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki mąki pszennej 
  • 1/2 szklanki rodzynek
  •  szczypta soli

Miękkie masło ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym na najwyższych obrotach, a następnie dodajemy po jednym żółtku i dalej ucieramy. Zmniejszamy obroty miksera i stopniowo dodajemy ser, a na koniec wsypujemy obie mąki. Białka ubijamy z solą, na sztywną lśniącą pianę i ostrożnie mieszamy je z masą serową. Gotową masę wykładamy na podpieczony spód. Pieczemy 60 minut w 170 st. C. Studzimy w piekarniku z lekko uchylonymi drzwiczkami. 


 

 


8 komentarzy:

  1. Wspaniały. Mnie ostatnio wychodzą takie "siadnięte" ja to tak określam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki rozmiar blaszki , wygląda smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglada smakowicie,narobilas mi smaka...

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam ciasta, piekę rzadko, bo bym musiała sama jeść. Twój sernik wygląda smakowicie i pysznie! Pozdrawiam! Ania

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja mama robila podobny, ale nie podpiekala ciasta i na wierzchu kladla kratke z resztki ciasta. Pamietam ten przepyszny smak! Przepisu nie mam i mamy juz nie zapytam...
    \

    OdpowiedzUsuń
  6. witam zrobiłam wczoraj ale nie wyrosło bo w przepisie na ciasto nie ma proszku do pieczenia zakalec jak nic.Górna część jest ok! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...