piątek, 18 lutego 2022

Wspomnienie lata

 Wspomnienie lata

To dość proste ciasto pełne pysznych, letnich owoców zatopionych w galaretce, do tego biszkopt migdałowy oraz krem o smaku malinowym. Leciutki deser, dość szybki w przygotowaniu i przypominający słoneczne, ciepłe letnie dni w sam raz do weekendowej kawy. 

Przyznam się szczerze, że powstał dlatego, że miałam straszoną ochotę wypróbować serek mascarpone o smaku malinowym, który ostatnio pojawił się na rynku. Nie jest to post sponsorowany ale ten serek jest taki pyszny, że z trudem się powstrzymałam aby nie wyjeść go łyżeczką. 

Biszkopt:

  • 4 jaja
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki migdałowej (możecie kupić tutaj, lub zastąpić pszenną)
  • 1/4 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
Oddzielamy białka od żółtek i ubijamy na sztywną pianę z solą, pod koniec wsypujemy  partiami cukier, ubijając dalej. Następnie, również partiami wlewamy żółtka i nadal ubijamy. Do masy wsypujemy obie mąki z proszkiem do pieczenia i mieszamy całość delikatnie.

Wykładamy ciasto do tortownicy (22 cm) wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy około 30 minut w temperaturze 180ºC. 

Krem malinowy:

  • 250 g serka mascarpone malinowego
  • 330 ml śmietanki 30%
  • opcjonalnie 1-2 łyżki cukru pudru 

Dobrze schłodzone mascarpone i śmietankę umieszczamy w misie miksera i ubijamy do momentu aż powstanie gęsty krem. Proponuję spróbować czy poziom słodkości jest dla Was wystarczający i ewentualnie dodać cukier puder. Ja swojego kremu nie słodziłam. 

Ostudzony biszkopt przekrawamy na pół. Na jednej jego części równo rozsmarowujemy krem i przykrywamy drugą.

Galaretka owocowa:

  • 1 opakowanie galaretki o smaku owoców leśnych, lub malinowej
  • ok 500 g owoców mrożonych (u mnie truskawki, jagody i borówki)

Galaretkę rozpuszczamy w 1/2 litra wrzątku, a gdy przestygnie mieszamy z owocami. Ja wymieszałam ją z jeszcze zamarzniętymi, dlatego też błyskawicznie się zsiadła i miałam problem z ładnym rozłożeniem jej na cieście, ale i tak wyszło pysznie.

Galaretkę  z owocami wykładamy na wierzch biszkoptu. Ciasto odstawiamy do lodówki na kilka godzin.

Wspomnienie lata

 

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...