piątek, 28 lipca 2023

Daleko od Babiej Góry Irena Małysa

 

#recenzja w ramach współpracy z księgarnią TaniaKsiazka.pl

Wakacje to idealny czas na czytanie książek, ja bardzo lubię wyciągnąć na kilka chwil w hamaku i oderwać się od codziennych zmartwień i zatopić w lekturze, albo usiąść po pracy na balkonie z książka i herbatą. Przy okazji jestem ciekawa czy i co  czytacie letnią porą? 

Ja zamówiłam sobie w księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl Daleko od Babiej Góry Ireny Małysy. To moje pierwsze spotkanie z twórczością tej autorki, choć to podobno już 3 tom perypetii komisarz Barbary Zajdy. 

Barbara wyjeżdża na Śląsk na pogrzeb ciotki i okazuje się, że ta zostawiła jej mieszkanie w spadku. A, że wymaga ono gruntownego remontu pani komisarz postanawia spędzić urlop w Mysłowicach i je odnowić, a potem wynająć. Ciężka praca i zmiana otoczenia mają pozwolić jej zapomnieć o wydarzeniach z przeszłości. Poza tym ma do tego górniczego miasteczka szczególny sentyment, bo jako mała dziewczynka spędzała w nim każde wakacje. 

Urlop miał być dla Baśki przerwą w pracy, jednak szybko okazuje się, że zaginęła córka jej przyjaciółki z dzieciństwa i czuje się w obowiązku przyjść z pomocą. Tym bardziej, że zaginiona Dagmara przypomina zamordowaną kilka miesięcy wcześniej dziewczynę, której mordercy nie odnaleziono. 

Czy  uda jej się odnaleźć dziewczynę żywą? I co wspólnego mają współczesne wydarzenia mają c z historią emigracyjną z 1912 roku, która miała miejsce w Mysłowic, a którą autorka zgrabnie wplata w fabułę? Musicie sprawdzić sami.

Ja od siebie napisać mogę jedynie, że ta historia bardzo mnie wciągnęła i w pewnym momencie złapałam się na tym, że wypatrywałam czarnowłosej dziewczyny na ulicy. Rewelacyjnie oddany klimat górniczego miasteczka, dobrze przemyślana i nie przeciągnięta na siłę fabuła sprawiają, że ciężko przerwać lekturę. Do tego świetny zabieg z poprowadzeniem akcji w dwóch płaszczyznach czasowych, skłaniający czytelnika do zastanowienia się co obie historie mają ze sobą wspólnego. 

Jeśli lubicie emocjonujące, wciągające książki to polecam Wam bardzo, na pewno nie zawiedziecie się, a po więcej kryminałów zajrzyjcie do księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...