czwartek, 7 stycznia 2016

Fit placuszki gryczane z smażoną gruszką

Przez ten świąteczny i noworoczny czas trochę sobie dogadzałam za bardzo i trzeba przyznać, że moja waga to zauważyła, ale już wracam na dobre tory i zapraszam Was na zdrowe fit śniadanko. Placuszki z kaszy gryczanej niepalonej podane w towarzystwie podsmażonej gruszki, to pyszne śniadanie, które spodoba się także wszystkim nie jedzącym glutenu.
Zawsze byłam wierna tradycyjnej palonej kaszy, ale już od dłuższego czasu przymierzałam się do spróbowania niepalonej, ponieważ zawiera więcej cennych składników odżywczych (wg. niektórych źródeł nawet o 50%), które giną w procesie palenia. Jest zdecydowanie łagodniejsza w smaku, ale mi to odpowiada i myślę, że jeszcze przedstawię Wam jakieś przepisy z jej wykorzystaniem, a póki co zapraszam na placuszki.


Składniki:
  • 1/2 szklanki kaszy gryczanej niepalonej
  • 1 szklanka wody
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1 jajko
  • 1 średnia gruszka
  • 1 łyżka brązowego cukru
  • 1 łyżka masła
  • jogurt naturalny 
  • żurawina suszona 
Kaszę zalewamy wodą i odstawiamy, najlepiej na całą noc. Rano zlewamy wodę, dodajemy mleko, cynamon, jajko i blendujemy na gładką masę, z której smażymy placuszki (ja smażyłam bez dodatku oleju, ale można wlać go odrobinę na patelnię, wtedy placuszki będą bardziej rumiane). Gruszkę obieramy, kroimy na mniejsze części. Masło rozgrzewamy na patelni wrzucamy gruszkę i cukier. Smażymy aż cukier się rozpuści a gruszka ładnie zarumieni. Przekładamy do placuszków, dodajemy łyżkę jogurtu naturalnego, posypujemy żurawiną i pyszne śniadanie gotowe.





 


7 komentarzy:

  1. czy to jest przepis na jedną porcję? i zalać ciepłą czy zimną wodą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest na porcję dla jednej osoby, w przypadku śniadań zawsze podaję porcje dla jednej osoby, jeśli jest inaczej zaznaczam to. Kaszę zalewamy zimną wodą i odstawiamy na kilka godzin a najlepiej na całą noc

      Usuń
  2. Pysznie wyglądają, mniam! Oj zjadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dlaczego wyszlo mi bardzo lejące? Robiłam według przepisu.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...