środa, 26 kwietnia 2023

Chrupiące gofry ziemniaczane

 Gofry ziemniaczane z surowych ziemniaków

Nie macie pomysłu na obiad lub kolację? Chcecie zaskoczyć bliskich prostym i niedrogim daniem? Przygotujcie gofry ziemniaczane, które swym smakiem przypominają placki ziemniaczane. Jednak dzięki przygotowaniu w gofrownicy są znacznie lżejsze i bardziej chrupiące. Ich sekret to dobre doprawienie masy z której powstają. Ja najczęściej piekę najpierw jednego, próbuję i ewentualnie doprawiam solą i pieprzem. Od kiedy podpatrzyłam  przepis w książce Ziemniak (o której pisałam tutaj) i zmodyfikowałam go nieco na swoje potrzeby, goszczą w naszym domu dość często.

 Składniki:

  • ok 800 g ziemniaków
  • 1 średnia cebula
  • 2 łyżki oleju lub roztopionego masła
  • 2 jajka
  • 3-4 łyżki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka soli
  • pieprz 

Ziemniaki i cebulę ścieramy na tarce o drobnych oczkach (jak na placki ziemniaczane) dodajemy, jajka, tłuszcz, mąkę, sól i pieprz. Mieszamy całość. Przekładamy do rozgrzanej gofrownicy i pieczemy ok 8-10 minut (w zależności od mocy gofrownicy). Studzimy na kratce i podajemy z ulubionymi dodatkami. My ostatnio jedliśmy z serkiem kanapkowym i kawałkami wędzonego łososia.

Przy okazji chciałam Wam polecić świetną gofrownicę marki Adler za moim zdaniem rozsądne pieniądze - testuję ją już od kilku miesięcy i jestem bardzo zadowolona. Dzięki dużej mocy - zwykłe gofry i to 4 jednocześnie wypieka w 5 minut, a te ziemniaczane, które wymagają dłuższego pieczenia w 8 minut. Gofrownicę możecie zamówić tutaj *link afiliacyjny 

Gofry ziemniaczane z surowych ziemniaków

Gofry ziemniaczane z surowych ziemniaków


3 komentarze:

  1. Ciekawe rozwiązanie. Idziemy próbować 😍

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekaw jestem, na ile ten Adler jest lepszy (lub gorszy) od Dezala. Testowałaś już może gofrownicę Dezala? Jak dla mnie jest rewelacyjna, i, dodatkowo, ogromny plus za to, że wyprodukowany w Polsce :) Przy okazji... 'afiliacyjny' pisze się przez 'i' :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ile gofrów wychodzi z tej proporcji?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...