środa, 2 czerwca 2021

Obłędny sernik z truskawkami

 

O mamuniu jakie to było dobre, powiem więcej to było obłędnie dobre, a do tego w wersji fit - bez białego cukru i innych niepotrzebnych dodatków. Daktylowy spód, żelka z truskawek (jeszcze mrożonych bo mam zapas, ale świeże także dadzą radę), serowo -skyrowa kołderka i kropka nad cieniutka warstwa Nutlove Coco Crunch przepysznego kokosowego kremu  z dodatkiem chrupiących migdałów. Tylko uważajcie, bo ten krem jest tak pyszny, że można go wyjadać łyżeczką w ilościach znacznych. Ja spróbowałam pierwszy raz i się dosłownie zakochałam. Żeby nie było ten krem ma również fajny skład (Składniki: substancja słodząca: maltitol, olej roślinny shea, migdały (10%), płatki kokosowe (10%), odtłuszczone mleko w proszku (8%), serwatka w proszku [z mleka], emulgator: lecytyna rzepakowa, sól.), a dostaniecie go w sklepie Sfd.pl.

Rozpisałam się o kremie, a pewnie chcielibyście przepis na ten cudny serniczek także proszę bardzo.

Spód:

  • 200 g daktyli
  • 100 g. mielonych migdałów (lub innych orzechów)
  • 2 łyżki oleju kokosowego

Daktyle zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na conajmiej 15 minut. Odlewamy wodę, dodajemy mielone migdały, olej kokosowy i blendujemy całość. Tortownicę (moja miała średnicę 22 cm) wykładamy papierem do pieczenia i na jej spodzie rozprowadzamy równą warstwą masę daktylową. Wstawiamy do lodówki.

Żelka truskawkowa

  • 500 g truskawek
  • 3 czubate łyżeczki żelatyny
  • odrobina soku z cytryny
Żelatynę zalewamy niewielką ilością wody, tak by dosłownie ją zakryła i odstawiamy do napęcznienia, a następnie rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Truskawki blendujemy, dodajemy sok z cytryny i jeśli uważamy że są zbyt kwaśne dosładzamy ulubionym słodzidłem. Ja nie dodawałam nic, bo kwaskowatość truskawek pasowała mi idealnie do reszty warstw. Na koniec mieszamy je z rozpuszczoną żelatyną i wylewamy na daktylowy spód. Odstawiamy do lodówki by stężały.

Warstwa serowa:

  • 400 g Skyru
  • 350 serka naturalnego 
  • 4 łyżki erytrolu (najlepiej zmielić na puder)
  • 3 łyżeczki żelatyny
  • 4-5 łyżek kremu Nutlove Coco Crunch

Żelatynę zalewamy niewielką ilością wody, tak by dosłownie ją zakryła i odstawiamy do napęcznienia, a następnie rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Skyr mieszamy z serkiem i erytrolem, na koniec dodajemy rozpuszczoną żelatynę i dokładnie mieszamy. Wykładamy na warstwę truskawkową i wyrównujemy. Wstawiamy do lodówki by stężało. Na koniec rozsmarowujemy krem Nutlove i serniczek gotowy. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...