wtorek, 21 marca 2017

Lekka sałatka z serem korycińskim


Dzień dobry moja propozycja na pierwszy dzień wiosny to lekka, kolorowa sałatka - taki nowoczesny sposób na podanie tradycyjnie wyrabianego sera. Wszyscy, którzy śledzą Cynamonowe na facebooku wiedzą, że w ubiegłym tygodniu dostałam smakowity krążek sera z wytwórni Państwa Agnieszki i Marcina Bielec. Ser koryciński to dojrzewający ser wytwarzany tradycyjnie na Podlasiu i co ważne zawierający tylko niepasteryzowane mleko sól i podpuszczkę. My z Mężem po raz pierwszy mieliśmy okazję próbować tego specjału i powiem Wam, że jego smaku nie da się porównać z żadnym sklepowym serem. Nie powiem ile go zjadłam samego, zanim coś z niego przyrządziłam, a przyrządzić można z niego naprawdę wiele ciekawych dań, co mam zamiar Wam tutaj pokazywać od czasu do czasu, a póki co zapraszam na lekką sałatkę idealną na kolację, czy jako drugie śniadanie do pracy.

Składniki:
  • ok 150 g sera korycińskiego
  • pół opakowania miksu sałat
  • 1 pomarańcza
  • garść żurawiny
  • garść posiekanych orzechów włoskich
Sos:
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1 łyżeczka musztardy
  • pieprz
  • opcjonalnie odrobina soku z cytryny
Na talerzu układamy umytą sałatę, na niej pomarańczę pokrojoną w kawałki, żurawinę oraz podprażone na suchej patelni orzechy włoskie. Na wierzchu wrzucamy pokrojony w kostkę ser. Składniki na sos mieszamy dokładnie ze sobą i polewamy sałatkę. Prawda, że prosto? A jak pysznie



17 komentarzy:

  1. Sałatka bardzo smaczna i orzeźwiająca. Serek wygląda mega apetycznie ❤

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetyczna sałatka :-) Zjadłabym z przyjemnością :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bardzo smacznie. Dla mnie jednak minusem takich serów zawsze była ich wielkość, później musiałem je dodawać do praktycznie wszystkiego, żeby się nie zmarnowały ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. szkoda żeby się marnował, ja też swój "przerabiam" na wszelkie możliwe sposoby i jeszcze nie mam dość :D, zawsze można się podzielić z kimś ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna sałatka kochana, wpraszam się na porcyjkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiele słyszałam o tym serze, muszę go wypróbować, a sałatka z nim wygląda fantastycznie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś dla mnie. Ser bardzo apetyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wiosennie, smacznie i zdrowo :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sałatka super! Kolorowa, apetyczna, uwielbiam takie ;) tego sera nie jadłam jeszcze... jakby mnie ktoś obdarował takim jak to piszesz,, krążkiem,, to też bym była zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniale wygląda ta sałatka! Pełna kolorów

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe połączenie orzechów i owoców z takim serem :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...