poniedziałek, 24 czerwca 2019

Grysikowy przekładaniec z truskawkami

 Grysikowy przekładaniec z truskawkami

Truskawki powoli się kończą, u moich rodziców na krzakach zostały już ostatnie wielkości poziomek, ale za to te są najsmaczniejsze. Na targu jeszcze widziałam wczoraj całkiem sporo, zatem zdążycie zrobić to pyszne ciasto z orzeźwiającym musem truskawkowym i słodkim kremem na bazie kaszy manny. Wbrew pozorom to ciasto wcale nie jest takie skomplikowane na jakie wygląda i robi je się dość szybko, a jest genialne w smaku, także zróbcie koniecznie póki są ostatnie truskawki. 

Biszkopt:
  • 3 jaja
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1/3 szklanki mąki pszennej
  • 1/3 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka octu
  • szczypta soli
Białka oddzielamy od żółtek i  ubijamy z solą na sztywno. Do piany, wsypujemy partiami cukier. Następnie, kolejno dodajemy żółtka. Mąki mieszamy z proszkiem do pieczenia. Wsypujemy do masy jajecznej, wlewamy ocet  i miksujemy na najniższych obrotach miksera lub delikatnie mieszamy łyżką. Przekładamy do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia (23x33 cm) i pieczemy ok 30-35 minut w temp. 170 st. C

Krem grysikowy:
  • 1 litr mleka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 kostka masła (200g)
  • 1 szklanka kaszy manny
W garnku zagtowujemy mleko, masło i cukier. Do wrzącej mieszaniny wsypujemy kaszę i gotujemy mieszając do zgęstnienia. Krem lekko studzimy, a następnie wykładamy na biszkopt.

Mus truskawkowy:
  • 1 kg truskawek
  • 1/3 szklanki cukru
  • 5 łyżek mąki ziemniaczanej
  • 3 łyżeczki żelatyny
Żelatynę zalewamy zimną wodą (tak aby ją przykryła)  i odstawiamy do napęcznienia. Umyte i pozbawione szypułek truskawki blendujemy, a następnie zagotowujemy dosładzając do smaku. Mąkę ziemniaczaną rozprowadzamy w niewielkiej ilości wody i wlewamy do gotujących się truskawek, cały czas mieszając zagotowujemy. Zdejmujemy z ognia i dodajemy napęczniałą żelatynę. Mieszamy całość, by żelatyna się rozpuściła. Dodatek żelatyny nie jest niezbędny, ale dzięki niej ciasto zdecydowanie ładniej się kroi.

Dodatkowo:
  • ok 50 sztuk herbatników
Złożenie ciasta: na rozsmarowanym na biszkopcie kremie układamy warstwę herbatników, na herbatnikach rozprowadzamy ostudzony mus truskawkowy i przykrywamy kolejną warstwą herbatników. Odstawiamy do lodówki na kilka godzin.


Grysikowy przekładaniec z truskawkami

Grysikowy przekładaniec z truskawkami

Grysikowy przekładaniec z truskawkami

15 komentarzy:

  1. Cudowne ciacho kochana. Wpraszam się na kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie, muszę w końcu zrobić takie ciacho z kaszą manną:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo jestem ciekawa, jak smakuje. Nie jadłam takiego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zostało Ci jeszcze troszkę dla mnie? :D Fajny pomysł na ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszności, u mnie przerwa w pieczeniu bo gorąco ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Musi być mega orzeźwiające! Na takie upały idealne! Poproszę kawałek 😍 albo i trzy 😉

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa jestem smaku. Ciasto składa się z wielu składników.
    A kremu na bazie kaszy nigdy nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń
  8. Grysikowy krem to smak mojego dzieciństwa! :) dodatek truskawek to pyszny pomysł <3

    OdpowiedzUsuń
  9. nice article my friend..
    please visit my blog too

    OdpowiedzUsuń
  10. Takiego ciasta jeszcze nie jadłam. Wydaje mi się że moja babcia kiedyś podobne robiła.

    OdpowiedzUsuń
  11. Już wyobrażam sobie smak tego ciasta, mój być absolutnie pyszne :*

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam wszystkie masy grysikowe :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...