wtorek, 27 czerwca 2017

Pęczotto z bobem



Był taki czasu, że bobu nie jadłam wcale, teraz gdy tylko się pojawia na straganach muszę się powstrzymywać, by nie zjeść całego woreczka zaraz po ugotowaniu. Tym razem mi się udało i przygotowałam pyszne pęczotto z suszonymi pomidorami, smakowało nawet mojemu Mężowi, który nie przepada ani za bobem ani za pęczakiem, dlatego dzielę się z Wami przepisem.


Składniki:
  • 100 g kaszy pęczak
  • ok. 200 g świeżego bobu
  • 4-5 suszonych pomidorów (u mnie z zalewy, ale mogą być też po prostu suszone)
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/2 l bulionu warzywnego, lub po prostu wody jeśli akurat nie macie bulionu
  • olej do smażenia
  • sól, pieprz
  • łyżeczka cukru
Bób gotuję w wodzie z cukrem i solą przez ok 15 minut (zawsze sprawdzam czy jest już miękki) a następnie obieram. Pokrojoną w kostkę cebulę i posiekany czosnek smażę do zeszklenia, dodaję pęczak i smażę przez chwilkę mieszając. Wlewam ok 1/2 szklanki bulionu (lub wody) i czekam aż się wchłonie, czynność tę powtarzam aż pęczak będzie miękki, wtedy dodaję bób i pokrojone suszone pomidory, całość mieszam, doprawiam do smaku i gotowe. Smacznego


 

14 komentarzy:

  1. Mam bób, mam kaszę tylko w te upały sił brak :) Pyszna propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pęczotto chyba nawet bardziej lubię,niż risotto;) A tym bardziej z bobem w takim wydaniu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Proste, szybkie i bardzo smaczne danie :) Lubię takie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jako fankę kaszy i bobu, takie połączenie bardzo mnie zachęca :)

    OdpowiedzUsuń
  5. heh też tak mam,uwielbiam bób :) pyszny obiadek

    OdpowiedzUsuń
  6. Miłością do bobu zaraziła nas babcia :D Uwielbiamy :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Poproszę taka porcyjkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Może w takim daniu polubiłabym bób:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super to wygląda, właściwie też jakoś za bardzo nie jadłam bobu nigdy, coś mi się kojarzy ale to dawno temu :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam bób - zarówno sam, jak i w różnych potrawach. Pęczotto prezentuje się wyśmienicie. Smak na pewno również rewelacyjny :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Aguś ja uwielbiam takie dania, a bób teraz jem ciągle :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Az zgłodniałam od patrzenia na zdjęcie. pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Robilam dzisiaj na objad. Pyszne danie, dziekuje za przepis.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...