środa, 28 czerwca 2017

Jogurtowiec z truskawkami


Jogurtowiec z truskawkami

Pogoda za oknem nie sprzyja pieczeniu, dlatego dziś postanowiłam zrobić ciacho bez pieczenia, oczywiście z truskawkami, bo trzeba je wykorzystać maksymalnie póki jeszcze są. Pomysł był prosty - jogurt grecki i truskawki, co z tego wyszło możecie zobaczyć na zdjęciach. Co do smaku to zdecydowanie lekkie ciasto, niezbyt słodkie, mocno truskawkowe, posmakuje małym i dużym łasuchom. 

Składniki:
  • 1 kg jogurtu greckiego
  • 1 galaretka truskawkowa
  • 500 g truskawek 
  • 5 łyżeczek żelatyny 
  • opcjonalnie 2-3 łyżki cukru
  • 1 opakowanie ciastek francuskich Brześć
Galaretkę rozpuszczamy w 1/2 szklanki wrzątku i studzimy. Żelatynę zalewamy ok 1/3 szklanki wody, odstawiamy do napęcznienia i rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Umyte i pozbawione szypułek truskawki blendujemy (ja swoich nie słodziłam, ale jeśli chcecie możecie dodać cukier wg. uznania), a następnie dokładnie mieszamy z rozpuszczoną żelatyną . Blaszkę tzw. keksówkę wykładamy folią spożywczą, wylewamy do niej mus truskawkowy i wstawiamy do lodówki. Gdy mus zgęstnieje mieszamy jogurt z żelatyną i wylewamy na mus, w jogurt można wetknąć kilka truskawek, będą ładnie wyglądały przy krojeniu. Na warstwie jogurtowej układamy ciastka francuskie i odstawiamy całość do lodówki na kilka godzin. Po wyjęciu z lodówki ustawiamy foremkę do góry dnem np na deseczce, ciasto powinno ładnie wyjść z formy, odklejamy folię i możemy podawać.





11 komentarzy:

  1. Takie ciasta idealnie trafiają w mój gust :) Proszę o kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W jakich popularnych marketach mozna te ciastka kupic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno widziałam w leclercu, gdzie jeszcze niestety nie wiem

      Usuń
  3. Bardzo fajny pomysł zwłaszcza że truskawki się kończą http://moje-wyroby.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha! Przy obecnych temperaturach takie ciasto to istne zbawienie dla ochłody ^_^

    OdpowiedzUsuń
  5. Przydał by mi się teraz taki kawałek ciasta 😊dzisiaj kupiłam truskawki ale moi domownicy juz przystopowali. Ja za to nadrabiam za nich 😊😊😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie ciasta. U mnie dzisiaj już siedzi w lodówce ciacho z truskawkami. U Ciebie jak zwykle bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie wygląda na taki lekki deser :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam jeszcze nie robiłam mam pytanie jakiej wielkości macie keksowe?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...