czwartek, 1 czerwca 2017

Racuszki z rabarbarem i daktylami


Jeśli jeszcze nie macie dość rabarbaru to zapraszam na pyszne placuszki, oczywiście jak to u mnie są w stylu fit, pełnoziarniste i tylko z łyżeczką cukru kokosowego by drożdże lepiej pracowały :), daktyle doskonale balansują kwaśność rabarbaru, do tego odrobina dżemu niskosłodzonego i można zapomnieć o cukrze.


Składniki (porcja dla 2 osób):
  • 1 szklanka mąki pełnoziarnistej
  • 1/4 szklanki mąki pszennej
  • 1/4 szklanki płatków owsianych
  • 2 łyżki siemienia lnianego
  • 1 łyżeczka cukru kokosowego
  • 30 g drożdży
  • 2 jajka
  • 1 szklanka mleka
  • 5-6 daktyli
  • 3 łodyżki rabarbaru
Do drożdży wsypujemy cukier i czekamy aż się rozpuszczą, następnie dolewamy letnie mleko. W misce mieszamy ze sobą mąki, płatki i siemię lniane, dodajemy drożdże z mlekiem oraz jajka i całość mieszamy. Na koniec dorzucamy pokrojone drobno daktyle oraz rabarbar i jeszcze raz mieszamy. Odstawiamy całość do wyrośnięcia, a następnie smażymy. Podajemy z ulubionymi dodatkami - u mnie dżem Naturalnie owocowy truskawkowy Stovit oraz jogurt grecki. 



 
 
 

14 komentarzy:

  1. Rabarbar, daktyle...czego chcieć więcej? Pysznie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wyrosły, pysznie wyglądają -:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny skład mają placuszki. Wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rabarbar i daktyle? Interesująco:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja juz chyba z 15 lat nie jadłam Rabarbaru. U mojej babci tyle tego rosło, że chyba najadlam się na całe życie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają fantastycznie! Zrobię w wersji bezglutenowej, więc porywam przepis i zostawiam 'lajka' na Twoim FP :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają bardzo apetycznie. :) Na pewno wypróbuję przepis. Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie smażę, spróbowałam i są pyszne 😍

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...