poniedziałek, 12 czerwca 2017

Zupa Miso z kurczakiem



Dziś zabieram Was na wycieczkę "kulinarną do Kraju Kwitnącej Wiśni. Mam nadzieję, że uda mi się kiedyś odwiedzić ten kraj o niezwykle ciekawej kulturze.
Kuchnia japońska to dla mnie nowość, dlatego trochę poczytałam sobie na jej temat i już na pierwszy rzut oka zauważyłam wiele różnic i to nie tylko z powodu dość dziwnych dla nas składników jakie powszechnie są tam używane. Japońska dieta opiera się na posiłkach niskokalorycznych niewielkiej ilości przypraw i dodatków, które są właściwie zbilansowane w potrawie. Dania są przyrządzane w taki sposób, aby były delikatne zarówno w smaku, jak i zapachu, a Japończycy używają tylko kilku podstawowych przypraw, by wydobyć naturalny smak składników  Wielką wagę przywiązuję się nie tylko do smaku potrawy, ale także do sposobu jej podania, aromatu i wszelkich wrażeń zmysłowych.
Japonia słynie z przepysznych owoców morza, warzyw, ryżu i makaronów. Do najbardziej rozpoznawalnych japońskich potraw zaliczyć można sushi, ramen, okonomiyaki, suszone ryby, mięso wołowe, wieprzowe i drób, takoyaki, gomae, desery przyrządzane z zielonej herbaty, czy miso, czyli tradycyjna zupa, której bazę stanowi pasta ze sfermentowanych nasion soi zawierająca dobrze przyswajane białka oraz minerały i tłuszcze. Dla kobiet istotne są występujące w miso izoflawony sojowe, którym przypisuje się działanie łagodzące objawy menopauzy a nawet redukujące ryzyko wystąpienia raka piersi. Więcej informacji o japońskiej diecie znajdziecie tutaj.
Wracając do zupy to moja wersja jest mocno spolszczona, a jej bazą jest gotowa zupa MISO od  OYAKATA, ale jeśli chcecie spróbować choć namiastki japońskich smaków będzie to idealna propozycja. Do zupy możecie dodać ulubione dodatki: tofu, wodorosty wakame, marchewkę z bulionu, krewetki, szczypiorek, drobno pokrojoną cebulę, rzodkiewkę, grzyby z bulionu, jajka lub prażony  sezam.

Składniki na bulion:
  • 2-3 litry wody
  • ćwiartka z kurczaka
  • 2-3 marchewki
  • pietruszka
  • kawałek selera
  • pól cebuli
  • kilka ząbków czosnku
  • ziele angielskie
  • liście laurowe
  • garść suszonych grzybów
  • 1 opakowanie zupy OYAKATA MISO
Kurczaka myjemy, warzywa obieramy i w całości wrzucamy do wody, dodajemy grzyby oraz przyprawy i gotujemy ok 1,5 godziny. Po tym czasie bulion odcedzamy. Odmierzamy 500 ml wywaru, zagotowujemy (pozostały bulion wlewamy do słoiczka i odstawiamy do lodówki, przyda się do kolejnej zupy), wrzucamy makaron z torebki gotujemy 3 minuty dodajemy dołączoną do zupy przyprawę i mieszamy.

Do podania:
  • jajka ugotowane na twardo
  • szczypiorek
  • marchewka z bulionu
  • grzyby z bulionu
  •  pokrojony kurczak
Do miski lub głębokiego talerza przekładamy makaron, połówki jajek, marchewkę, grzyby, kurczaka i zalewamy bulionem, a po wierzchu posypujemy szczypiorkiem. Prawda, że prosto i pięknie?

 
 



11 komentarzy:

  1. Bardzo apetyczna zupka, chętnie bym taką zjadła na dzisiejszy obiadek :) Pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zupka pysznie się prezentuje. Ciekawa jestem jej orientalnego smaku.

    OdpowiedzUsuń
  3. Życzę Ci abyś spełniła swoje marzenie i pojechała do Japonii:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jajko do zupy miso to dla mnie nowość, musze koniecznie spróbować takiego połączenia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja już z miseczką stoję u Twoich drzwi :) Takie zupy to ja mogę jeść codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszna, chętnie bym spróbowała takiej :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Raczej nie mam tyle umiejętności kulinarnych, żeby wykonać takie danie. Jeśli chcę zjeść coś smacznego, czego sam nie jestem w stanie ugotować, to jadam w restauracji. Moim ostatnim odkryciem jest warszawski lokal, w którym serwują dania kuchni azjatyckiej: http://lulubar.pl/ jadłem u nich np. pyszny wegański ramen czy krewetki w tempurze. Uważam, że to miejsce w stolicy doceni każdy koneser kuchni z Dalekiego Wschodu.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...