piątek, 11 marca 2022

Sernik gotowany

 

Ten sernik jest tak pyszny, że znika błyskawicznie. Do tego jest bardzo łatwy w przygotowaniu i wprost idealny dla wszystkich, którzy boją się, że podczas pieczenia tradycyjnego sernika coś im opadnie lub popęka, lub najzwyczajniej w świecie nie mają piekarnika.

Na jego przygotowanie potrzebujecie tylko około 20 minut. Niestety zanim będziecie się mogli cieszyć jego smakiem trzeba będzie jeszcze trochę poczekać, aż ciasto dobrze stężeje. 

Możecie jak ja dodać do sernika rodzynki, lub suszoną żurawinę, a na wierzch dać posiekane pistacje, orzechy lub polać czekoladą rozpuszczoną w kąpieli wodnej. 


Składniki:

  • 1 kg twarogu (ja użyłam twarogu z wiaderka)
  • 4 jajka
  • 200 g masła
  • 1 szklanka cukru
  • 1 łyżeczka cukru z wanilią (16 g)
  • 2 budynie (40 g każdy) waniliowe lub śmietankowe, bez cukru
  • 1 szklanka (200 ml) mleka
  • około 400 g herbatników
  • opcjonalnie rodzynki

Proszek budyniowy rozprowadzamy w mleku. W garnku rozpuszczamy masło, następnie dodajemy cukry i mieszamy.  Nie przestając gotować dodajemy ser oraz jajka i mieszamy całość energicznie, tak aby nie było grudek. Wlewamy rozmieszane budynie i nie przestając mieszania podgrzewamy aż masa zacznie bulgotać i zgęstnieje. Trzeba uważać, ponieważ jest dość gęsta i może zechcieć się przypalić. Jeżeli dodajecie rodzynki to trzeba je teraz wrzucić i dokładnie całość wymieszać.

Na dnie tortownicy, blaszki do pieczenia lub jak u mnie pojemnika na żywność (mój miał wymiary 22x30 cm) wykładamy warstwę herbatników, na nie wylewamy połowę masy serowej i przykrywamy kolejną warstwą herbatników, na które wylewamy resztę sera i wyrównujemy. Na wierzch układamy herbatniki i polewamy czekoladą lub posypujemy orzechami. Gotowe ciasto chłodzimy przez kilka godzin w lodówce.

Sernik gotowany

Na koniec chciałam Wam jeszcze pokazać 2 absolutnie cudne zestawy porcelany z wiosennymi motywami które mnie dosłownie zauroczyły:  

  1.  Pastelowa wiosna dostępna tutaj
  2.  Mariefleur dostępna tutaj

 

 Ciekawa jestem, która podoba się Wam bardziej?


1 komentarz:

  1. Pierwszy zestaw dla mnie czarujący, czy to polski produkt?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...