poniedziałek, 18 marca 2019

Budyń jaglany z karmelizowanymi jabłkami

budyń jaglany z karmelizowanymi jabłkami

Nie wiem czy wiecie, że kaszę jaglaną otrzymuje się po obłuskaniu prosa, czyli jednego z najstarszych zbóż. U nas bardzo popularna w minionych wiekach nazywana wówczas jagłem lub krupem, znów zyskuje na popularności ze względu na swe właściwości, o których już kiedyś Wam pisałam. Dla przypomnienia jest zasadotwórcza, bogata w witaminę E, witaminy z grupy B, lecytynę. Zawiera także krzem którego obecność w naszym organizmie odpowiada za zdrowie stawów i prawidłową przemianę materii. Nie zawiera glutenu, jest lekkostrawna i sycąca. 
Można ją przygotować na wiele sposobów, ugotować w wodzie, w mleku, na słodko lub wytrawnie. Stanowi doskonały zamiennik ziemniaków, ryżu i makaronu. Sprawdzi się jako dodatek do mięs, zup, sałatek a także deserów. Ja najbardziej lubię ją właśnie na słodko. Najczęściej gości u mnie jaglanka z owocami, jabłkami, bananami, truskawkami. Dodaję do niej bakalie, orzechy, czy inne ziarenka. 
Od niedawna przygotowuję także budyń jaglany, obie z córa go uwielbiamy. Ma troszkę inną konsystencję niż tradycyjny budyń, można go przygotować na mleku krowim lub roślinnym, albo na wodzie i podać z ulubionymi dodatkami. Na ciepło lub na zimno, co kto lubi. Idealnie sprawdza się jako śniadanie, zdrowa przekąska czy deser. 
Dziś chciałam Wam zaproponować ten właśnie budyń w wersji z jabłkami karmelizowanymi na oleju kokosowym, który dodatkowo dodał im ciekawego egzotycznego smaczku .  
Wyjątkowo po przepis odeślę Was tutaj - klik


budyń jaglany z karmelizowanymi jabłkami

budyń jaglany z karmelizowanymi jabłkami



18 komentarzy:

  1. Prażone jabłka idealnie pasują do jaglanych deserów, a do tego waniliowa nuta i jestem w niebie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest dla nas deser pachnący jesienią :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie dość, że deser doskonale się prezentuje, pysznie się zapowiada, to jeszcze jest zdrowy :) Doskonały :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super przepis. Zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie taki deser miałabym ochotę dziś zjeść :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś nie smakowała mi kasza jaglana, ale chyba trzeba z nią trochę poeksperymentować, żeby znaleźć coś dla siebie. Taki budyń pasowałby mi na słodkie śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. I Ciebie dopadł syndrom ,budyniu jaglanego'...
    Smacznego.

    OdpowiedzUsuń
  8. Deserki wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy przepis :) Na pewno chętnie z niego skorzystam, ponieważ jestem smakoszką nowych deserów!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale mi się podoba przepis �� z chęcią wykorzystam bo lubię kaszę jaglaną ��

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszności, dawno nie robiłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam kaszę jaglaną, ale nigdy nie robiłem z niej budyniu. Chętnie spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda cudnie, a na pewno jeszcze lepiej smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mega pomysł rewelacja polecam produkty zostały już kupione w markecie w promocji wiec zabieram za realizacje

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...