poniedziałek, 29 lipca 2019

Kurczak z faoslką szparagową w sezamie

 kurczak z fasolką w sezamie

Co tu dużo pisać mam dziś dla Was pomysł na pyszny, szybki, letni obiad dla całej rodziny. Zdecydowanie zaskakuje smakiem i szybkością przygotowania. 

Składniki:
  • podwójna pierś z kurczaka
  • ok 500 g fasolki szparagowej
  • 1/2 szklanki sezamu (ja kupuję w kilogramowych opakowaniach na Skworcu.com.pl)
  • 2-3 ząbki czosnku
  • olej do smażenia

Marynata:
  • 3 łyżki sosu sojowego
  • 2 łyżki miodu
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1/3 łyżeczki imbiru, kurkumy, pieprzu i ostrej papryki
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
Wszystkie składniki marynaty mieszamy ze sobą. Piersi z kurczaka myjemy, oczyszczamy z błonek, kroimy na małe kawałki  (ok 2 cm) i wkładamy do marynaty. Idealnie gdyby mięso mogło postać w tych przyprawach choć godzinę. Fasolkę myjemy obcinamy jej końce i wrzucamy na lekko osolony wrzątek. Gotujemy aż będzie miała taką twardość jaką lubicie (ja wolę taką lekko al dente). Na 2-3 rozgrzanego oleju podsmażamy czosnek, dodajemy kurczaka i smażymy aż będzie miękki, wsypujemy sezam oraz fasolkę i mieszając podsmażamy jeszcze przez 5 minut. Ja podałam z brązowym ryżem.



kurczak z fasolką w sezamie
kurczak z fasolką w sezamie

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam fasole, kurczaka w sezamie jeszcze nie jadłam. Będę musiała spróbować

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam na niedzielny obiadek, było pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak to u nas się mówi-jedzenie miodziuchno tylko malizną daję czyli że mało :-)
    Dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...