środa, 3 lipca 2019

Przetwory z pomysłem Patrycja Machałek


przetwory z pomysłem

Dziś chciałam Wam polecić kolejną po Smakoterapii 3 książkę poświęconą przetworom, mianowicie "Przetwory z pomysłem" Patrycji Machałek, a jest to książka niezwykle przydatna i do tego po prostu cudnie wydana przez wydawnictwo Znak. Zachwyca już okładka, że o ilustracjach wewnątrz książki nie wspomnę.
Jeśli nigdy nie robiliście przetworów ale nieśmiało marzą się Wam własnoręcznie przygotowane słoiczki z pysznościami i nie wiecie jak się do tego zabrać to ta książka wskaże Wam drogę. Wszystkie etapy "przetwarzania" są opisane tak dokładnie, że po prostu nie może się nie udać. Autorka krok po kroku pokazuje jak wekować, pasteryzować i przygotowywać przetwory, by jak najdłużej nadawały się do spożycia.
To nie tylko książka dla początkujących przetwarzaczy, Ci bardziej zaawansowani znajdą tutaj ponad 100 przepisów na dżemy, konfitury, marmolady, powidła, galaretki, przeciery, frużeliny, syropy, kompoty, ale też i owoce w alkoholu czy nalewki. Są też przetwory warzywne: solonki, sosy i przeciery octy oraz kiszonki jednym słowem całe mnóstwo inspiracji, by zamknąć lato w słoiczkach i cieszyć się jego smakiem w długie listopadowe wieczory i mroźne styczniowe poranki. Do tego odrobina historii i ciekawostek oraz szczegółowa instrukcja wykonania opisana tak jakby to dobra koleżanka opowiadała Ci co masz po kolei zrobić. Wszystko uporządkowane, usystematyzowane i podane  jak na tacy, nic tylko pędzić po owoce i warzywa i działać.


Wspomnę jeszcze o przepisach, bo są pośród nich nie tylko te podstawowe ale także takie nieco ciekawsze jak np dżem marchewkowy z pomarańczą, dżem jagodowy z lawendą. przecier z winogron z miętą, marmolada brzoskwiniowa z syropem klonowym i whisky albo marynowana cebula z cytryną i ostrą papryką. Miłośnicy alkoholi także znajdą coś dla siebie chociażby wiśnie w karmelowym burbonie, czy nalewkę lawendową. Ja osobiście zastanawiam się nad zrobieniem ratafii, a co to takiego to już sprawdźcie w książce. Naprawdę jest w czym wybierać, autorka podpowiada również jak przygotować dżemy w wersji nieco bardziej fit to jest bez dodatku cukru.
Mam ochotę wypróbować kilkadziesiąt przepisów i mam nadzieję, że starczy mi na to czasu. Zdecydowanie jest to pozycja, którą warto mieć na półce, zwłaszcza jeśli chcemy odżywiać się zdrowo i smacznie, bez tej całej chemii jaką znajdziemy na sklepowych półkach. Oczarowana książką polecam Wam ją gorąco.

 

9 komentarzy:

  1. Ciekawy pomysł na książkę. Ciekawa jestem co siedzi w środku

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydatna pozycja w kuchni każdego miłośnika gotowania❤️

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio widziałam kilka pozycji poświęconych przetworom.
    Ciekawe czy mogą mnie jeszcze czymś zaskoczyć...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak - ta książka ma zupełnie inne przetwory niż znamy :) mam ją

      Usuń
  4. Nie mam ręki do przetworów. Ale widzę, że będzie to idealna propozycja dla mamy 😁

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dobry zbiór slonecznych propozycji, w jednym miejscu cała spiżarnia!

    OdpowiedzUsuń
  6. Super książka, w sam raz na teraz. Z przyjemnością zapoznam się z nią i kolejnymi pomysłami na przetwory !

    OdpowiedzUsuń
  7. widziałam ostatnio tę książkę na wielu portalach, bardzo ciekawa propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna książka z ciekawymi przepisami :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...