czwartek, 13 maja 2021

Dwór rusałek Dorota Gąsiorowska

Zachwycona Pamiętnikiem Szeptuchy, który recenzowałam Wam tutaj rok temu, bardzo się ucieszyłam gdy wypatrzyłam w księgarni internetowej Taniaksiążka.pl "Dwór Rusałek" Doroty Gąsiorowskiej - czyli drugi tom serii "Dni mocy". Z rożnych względów musiałam tą lekturę odłożyć na później ale kompletnie nie mogłam się doczekać kiedy zatopię się w lekturze i znów przeniosę na magiczne Podlasie. Ciekawiło mnie czy będzie to kontynuacja losów bohaterów pamiętnika, czy może zupełnie nowa historia. Autorka nawiązuje do wcześniejszej historii ale tym razem pierwszoplanową bohaterką jest Olga, siostra Nataszy, która to grała główną rolę w "Pamiętniku", teraz pojawia się ale historia całkowicie skupia się na Oldze. Dziewczyna traci ukochaną księgarnię na wileńskiej starówce i ukochanego mężczyznę. Zagubiona i nieco załamana brakiem perspektyw na przyszłość ucieka do wujka na Podlasie i zupełnym przypadkiem trafia do tajemniczego dworku nad jeziorem. Kiedy wydawałoby się, że wszystko się ułoży okazuje się, że to domostwo skrywa wiele tajemnic, a Olga odkrywa je powoli stając się mostem łączącym przeszłość z teraźniejszością.  Leczy czy uda się jej odkryć wszystkie, czy może bohaterka bohaterka podzieli los kobiet, które przed nią mieszkały we dworze? Tego już zdradzić Wam nie mogę. Zapewniam, że fabuła jest naprawdę ciekawa i nuda Wam nie grozi. Będziecie tak jak ja z wielką ciekawością pochłaniać kolejne strony starając się poskładać w całość i rozwiązać zagadki jakie nam zafundowała autorka.

Ta książka to misternie utkany ze słów niezwykły obraz pełen magii i tajemniczości, gdzie teraźniejszość przeplata się z przeszłością. Dreszczyk emocji, dawne legendy i słowiańskie wierzenia sprawiają, że nie sposób oderwać się od lektury i te ponad 600 stron czyta się błyskawicznie i z wielką przyjemnością. Jest to zdecydowanie książka niebanalna i oryginalna, a do tego świetnie napisana.

Jeśli potrzebujecie odskoczni od codzienności to koniecznie sięgnijcie po tą historię, bo to wyprawa do innego świata, gdzie w opowieściach piękne rusałki wabią czytelnika swym śpiewem, a rzeczywistość miesza się z bajkowymi legendami. Jest także piękna budząca się do życia przyroda, malownicze krajobrazy, ciekawi bohaterowie oraz odrobina romantyzmu. 

Jestem szczerze zachwycona i oczarowana i niech to będzie dla Was najlepszą rekomendacją. 

Więcej ciekawych książek dla kobiet znajdziecie w księgarni intrenetowej Taniaksiążka.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...